11 maart 2005
 

Kia

Nieuw slogan voor Kia: The Power to Surprise

11 maart 2005 | Kia heeft een nieuw slogan. Met de slogan "The Power to Surprise", benadrukt Kia haar opmars in de autowereld. Om deze slogan kracht bij te zetten lanceert Kia een offensief met nieuwe en aansprekende automodellen.

Voor Nederlanders lijkt de strekking van de slagzin in het Engels helder: verrassend en krachtig. Om de wereld te verrassen met nieuwe modellen zet Kia haar offensief voort en wil het merk de komende jaren blijven verbazen met vele nieuwe modellen, vaak in marktsegmenten waar het merk eerder niet actief was.

Daarbij is niet alleen de kwaliteit van sommige auto's inmiddels vergelijkbaar met de Europese concurrentie maar tevens een sterk punt van Kia is inmiddels het (Europese) design van de auto's die zonder uitzondering worden ontwikkeld op de tekentafels in het Duitse Russelsheim door Europese ontwerpers.

De merkstrategie is ontworpen om te garanderen dat Kia een leidende rol in de auto-industrie bereikt, niet alleen in grootte maar ook in waardering door klanten. Uiteindelijk wil Kia topkwaliteit auto's bouwen. Als merkwaarden streeft Kia dynamiek en sportiviteit na. Dynamisch in de zin van optimaal rijplezier. En sportief met gezonde spanning en ontspanning tegelijk. Niet voor niets associeert Kia zich steeds nadrukkelijker met sport. Was het merk eerder al nauw verwant met tennis (Australian Open, Davis Cup) en autosport (Dakar Rally, Iceracing), dit jaar verraste Kia met opvallende sportsmarketing in schaatsen (ondersteuning van meer dan 100 schaatstoppers) en voetbal (officieel partner van de wereldvoetbal organisatie FIFA).

 
Websitewww.kia.nl
Deel via