3 maart 2005
Ford S-MAX (2006 - 2015)

Ford S-MAX (2006 - 2015)

Ford SAV concept richt zich op nieuwe marktniche

3 maart 2005 | De SAV Concept van Ford laat in twee opzichten een frisse benadering zien. Ten eerste wordt hiermee een geheel nieuw type Ford gedefinieerd, de Sports Activity Vehicle: een monospace met drie rijen die niet alleen een atletisch uiterlijk heeft maar ook sportieve rijeigenschappen. Ten tweede biedt de Ford SAV Concept een dynamisch design waarin de nieuwe designrichting voor Ford of Europe zichtbaar is.

Volgens Martin Smith, Executive Director of Design van Ford of Europe, is de SAV eerste auto die de nieuwe designtaal van Ford laat zien. "We geloven dat er op de markt voor gezinsauto's veel mogelijkheden liggen voor onconventionele auto's met een profiel, formaat en uiterlijk dat past bij een actieve levensstijl", zegt Smith. "De Ford SAV Concept laat ook zien dat we in staat zijn onze flexibele voertuigarchitectuur toe te passen op een breder aanbod van modellen waarmee we meer klanten aan kunnen spreken. Dit verhaal is nog maar net begonnen en belooft een opwindende toekomst".

Ford S-MAX (2006 - 2015)

De designtaal van de SAV Concept wordt gekenmerkt door dynamische lijnen en grote oppervlakken die volgens de ontwerpers symbool staan voor kracht, inhoud en betrouwbaarheid. Binnen de afmetingen van deze auto worden met deze designbenadering de fundamenten gelegd waarop het designteam van Ford wil voortbouwen, met doordachte grafische elementen en unieke designdetails waaruit boeiende en aantrekkelijke ontwerpen kunnen ontstaan.

Het is de bedoeling dat de Ford SAV Concept op de markt een positie inneemt tussen de Ford Galaxy en de Mondeo, en dat aan de hand hiervan toekomstige mogelijkheden worden onderzocht voor zelfs nog meer diversiteit in het hart van het aanbod aan Ford's gezinsauto's.

Ford S-MAX (2006 - 2015)

Met een druk op de knop kunnen de drie afzonderlijke stoelen van de achterste rij in de SAV Concept anders worden ingesteld. Met behulp van elektrische motoren schuift de middelste stoel achterwaarts naar het midden. De stoel staat dan precies tussen de geintegreerde, gemonteerde bagagetrolleys die zijn voorzien van ingebouwde armsteunen voor de passagier op de derde rij. De twee overgebleven buitenste stoelen worden enigszins naar binnen verplaatst, zodat elke inzittende van extra ruimte en comfort kan genieten.