16 juli 2002
Renault Kangoo (1997 - 2007)

Renault Kangoo (1997 - 2007)

Nieuwe dieselmotor voor Renault Kangoo

16 juli 2002 | Vanaf nu kunnen de Renault Kangoo en Kangoo Express ook geleverd worden met de 80 pk versie van de 1.5 dCi motor als aanvulling op de 1.9 dTi met hetzelfde vermogen. De 1.5 dCi motor was in de Kangoo al sinds eind 2001 verkrijgbaar in de 65 pk versie. De Kangoo is daarmee, na de nieuwe Clio, de tweede auto van Renault die voorzien wordt van de twee versies van deze dieselmotoren met een kleine cilinderinhoud.

Naast verbeterde prestaties ten opzichte van de 1.9 dTi motor, stelt deze 80 pk versie van 1.5 dCi motor de Kangoo in staat om het laagste brandstofverbruik van het 'ludospace' segment te bieden met 5,3 l/100 km bij gemengd gebruik (139 g CO2/km). Bovendien zorgt het onderhoudsinterval van 30.000 km voor een lagere kilometerkostprijs voor de Kangoo en Kangoo Express 1.5 dCi 80 pk.

Renault Kangoo (1997 - 2007)

De Kangoo 1.5 dCi 80 pk is leverbaar in de uitrustingsniveaus Expression en Privilege, en als serie limitee Alize. In de Kangoo Express is de 1.5 dCi 80 pk motor leverbaar op het uitrustingsniveau Grand Confort. De 80 pk versie is een aanvulling op de 65 pk versie die al vanaf eind vorig jaar verkrijgbaar is en vult het gamma aan naast de bestaande 1.9 dTi motor met hetzelfde vermogen.

Met een maximaal koppel van 185 Nm bij 1.750 t/min, wat neerkomt op een winst van 25 Nm bij een lager motortoerental vergeleken met de 1.9 dTi, zorgt deze 80 pk versie voor betere prestaties voor de Kangoo, waarbij het laagste brandstofverbruik van de markt bereikt wordt. Zo behaalt de Kangoo dCi 80 pk naast 1 seconde winst (12,5 tegenover 13,5) om van 0 naar 100 km/uur te gaan, een brandstofverbruik bij gebruik buiten de stad van 4,6 l/100 km en 5,3 l/100 km bij gemengd gebruik. Ten slotte is de Kangoo 1.5 dCi 80 pk dankzij deze dieselmotor van de laatste generatie milieuvriendelijk met een CO2-uitstoot die verlaagd is naar 139 g/km.