31 januari 2005
Audi A6 Avant (2005 - 2011)

Audi A6 Avant (2005 - 2011)

Nederlands debuut voor Audi A6 Avant tijdens AutoRAI

31 januari 2005 | Sinds de AutoRAI van 2003 is er bij Audi veel veranderd. Nagenoeg het complete modellengamma is nieuw. Design is meer dan ooit een statement. Bezoekers van de AutoRAI 2005 krijgen een zelfbewust en progressief Audi te zien. Highlights op de Audi-stand zijn de nieuwe A6 Avant, de S4 Avant en de futuristische RSQ, bekend uit de sciencefictionfilm I, ROBOT. De Audi-stand in de Parkhal draagt het thema Voorsprong door techniek.

Na de introductie van de nieuwe Audi A6 Limousine in 2004 is het nu de beurt aan de A6 Avant. Op de AutoRAI kan het publiek kennismaken met deze verschijning, die vanaf april bij de dealers in de showroom staat.

Audi A6 Avant (2005 - 2011)

Met een nieuw design en een ruimere uitrusting springt de Audi A4 in het oog. De smaakmaker en publiekstrekker is echter de nieuwe S4 Avant met zijn 4,2-liter V8-motor van 253 kW (344 pk). De permanente quattro vierwielaandrijving en het bijbehorende aluminium sportonderstel beloven dat het vermogen omgezet wordt in maximale grip, snelheid, sportiviteit en rijplezier. De nieuwe S4 is, net als zijn voorgangers, leverbaar als Limousine en Avant.

Voor alle modellen (de allroad quattro en A8 uitgezonderd) levert Audi S line-uitvoeringen. De extra uitrusting bestaat uit speciaal ontwikkelde componenten met een sportief accent. Een S line-uitvoering is leverbaar in combinatie met nagenoeg alle motoren en uitrustingsvarianten. Daarmee is de Audi te voorzien van onder meer een sportief afgestemd onderstel, sportstoelen, een sportstuur, een voorbumper met een markant design, een grille in sportieve lamellenoptiek en speciale lichtmetalen velgen

Audi A6 Avant (2005 - 2011)

In 2003 kreeg Audi Design de opdracht om voor de film I, ROBOT de Audi RSQ te realiseren. Deze eerste auto die door Audi speciaal voor een film werd gebouwd staat op de AutoRAI. Ondanks zijn futuristische verschijning moest de RSQ duidelijk als Audi herkenbaar zijn. Walter deSilva, hoofd design van de merkgroep Audi, gaf zijn creatieve ploeg dan ook het advies: "Laat je nergens door weerhouden, maar vergeet alleen niet wat ons als merk onderscheidt". Het resultaat was dat het gezicht van de filmauto werd afgeleid van het Audi-familiegezicht: de trapeziumvormige single frame grille.