15 december 2004
 

Peugeot 607

Vernieuwde Peugeot 607 vanaf januari in de showroom

15 december 2004 | De nieuwe Peugeot 607 werd op de Mondial de l'Automobile in Parijs in oktober 2004 voor het eerst aan het grote publiek getoond. De belangrijkste vernieuwing is de nieuwe 2.7 V6 HDi motor. Binnenkort wordt de auto in de Nederlandse showrooms verwacht en inmiddels zijn ook de prijzen en het leveringsgamma bekend.

Het design is in veel gevallen een van de belangrijkste aankoopmotieven van de klant. Daarnaast wordt de auto geroemd om zijn comfort en zijn rijeigenschappen. Bovendien wordt de 607 HDi al vanaf zijn introductie uitgerust met een roetfilter, wat nog altijd uniek mag worden genoemd. In de loop van 2003 kreeg de 607 meer voorzieningen om zijn potentiele klanten te overtuigen, zoals een elektrisch bediende kofferdeksel, zijairbags ook voor de achterpassagiers, op alle versies elektrisch verstelbare stoelen en hoofdsteunen voor, Bluetooth telefoon en een zesversnellingsbak op de 2.2 HDiF.

Peugeot 607

De nieuwe 607 is de eerste Peugeot met de 2.7 HDiF zescilinder common rail dieselmotor. Deze motor is voortgekomen uit een derde samenwerking tussen Ford Motor Company en PSA Peugeot-Citroen. Ditmaal was de doelstelling om een dieselmotor te ontwikkelen voor de top van het gamma, voorzien van de nieuwste technologie voor grootse prestaties, een minimale milieubelasting en met veel trekkracht en souplesse. De V6 HDi levert dankzij twee uitlaatgasturbo's een vermogen van 150 kW en een maximum koppel van 440 Nm. Deze motor zit boordevol hoogwaardige technologie, zoals een bijzonder licht motorblok en een speciaal aangepast inspuitsysteem.

Iedere 607 diesel is standaard voorzien van een roetfilter. De nieuwe V6 HDi heeft een roetfilter van de laatste generatie met onder andere een gewijzigde structuur in het filter, waardoor het 200.000 kilometer meegaat. De motor voldoet aan de Euro 4-norm. Beide V6-motoren zijn bovendien standaard gekoppeld aan een nieuwe zestraps automaat met sequentiele bediening.

Peugeot 607

Daarnaast krijgt het gehele 607-gamma een aantal wijzigingen op het gebied van styling en uitrusting. Het uiterlijk is moderner geworden zonder de klassieke lijn aan te tasten die de 607 juist zo bijzonder maakt. Een iets gewijzigde grille, subtiele mistlampen en stootlijsten in de kleur van de carrosserie kenmerken de 607 aan de buitenzijde. Ook op het gebied van de uitrusting biedt de 607 enkele wijzigingen. De cruise control is voortaan gekoppeld aan een snelheidsbegrenzer, de auto is leverbaar met een parkeerhulp aan de voorzijde en de auto is voorzien van een nieuwe radio/cd-speler.

Het leveringsgamma is eveneens gewijzigd. Dit begint nu met de 607 Reference met de 116 kW 2.2-16v benzinemotor, voor een prijs vanaf € 38.350,-. Het dieselprogramma start met de 2.0 HDiF 79 kW Reference, vanaf € 39.500,-. Het topmodel 2.7 V6 HDiF Executive automaat kost € 60.350,-. Als sportieve versie is de 607 Feline aan het programma toegevoegd, met zescilinder benzine- of dieselmotor en zestraps automaat, vanaf € 53.500,-. Deze prijzen gelden vanaf 1 januari 2005. De nieuwe 607 zal medio januari op de markt komen, en gaat uiteraard ook op de komende AutoRAI 2005 acte de presence geven.