6 september 2004
 

Interpolis

Verzekeraar verzekert eigen risico

6 september 2004 | Bij één op de vijf autoschademeldingen keert een verzekeraar, op verzoek van de consument, niets uit. Zo blijkt uit onderzoek dat verzekeraar Interpolis onder zijn klanten heeft uitgevoerd. Consumenten betalen hun schade zelf, omdat claimen vaak leidt tot een behoorlijke premiestijging. Interpolis ervaart dat klanten dit de grootste ergernis vinden en biedt een oplossing.

Interpolis weet dat veel automobilisten bij schade nu noodgedwongen de kosten uit eigen zak betalen in verband met verlies van de no-claim korting. Uit onderzoek van de verzekeraar blijkt dat een op de vijf autobezitters die schade claimt op zijn verzekering ervoor kiest om de schade zelf te betalen of helemaal niet te laten repareren. Inmiddels rijdt bijna de helft van de 6,8 miljoen autos in Nederland rond met enige vorm van blikschade.

Particuliere autobezitters die bij Interpolis een No-Claim Garantie afsluiten kunnen per jaar een schade claimen, zonder dat dit gevolgen heeft voor de hoogte van de premie. Ongeacht de omvang van de schade of het aantal schadevrije jaren. Automobilisten betalen voor deze garantie een toeslag van een paar euro per maand op hun premie. De No-Claim Garantie is onderdeel van de Interpolis autoverzekering.

 
Websitewww.interpolis.nl
Deel via