31 augustus 2004
 

Peugeot

Veel nieuws bij Peugeot tijdens Mondial de l'Automobile 2004

31 augustus 2004 | Deze Mondial is voor Peugeot een gelegenheid om al eerder aangekondigde uitbreiding van het aanbod te tonen, dit jaar vooral met de introductie van een tweetal nieuwe modellen in de hogere middenklasse: de 407 Berline en de 407 SW. Uiteraard staat de 1007 centraal, aangevuld met twee bijzondere studiemodellen.

Peugeot noemt de 1007 een EasyMPV, een auto die dient voor het gemak en die is voorzien van een aantal unieke kenmerken: de Sesame-schuifdeuren, het Cameleo-interieur, de 2-Tronic versnellingsbak. Allemaal zaken die het autorijden gemakkelijk moeten maken, overal en altijd. Ter gelegenheid van zijn eerste officiele optreden is de 1007 in maar liefst zestien verschillende uitvoeringen te bewonderen.

Peugeot

Gekenmerkt door elegantie, dynamische kwaliteiten en comfort bevestigt de 607 de ambities van Peugeot als het gaat om de topklasse. De 607 is nu aantrekkelijker door een aantal stilistische wijzigingen en de komst van een nieuwe motor: de V6 HDi met roetfilter, een "common rail"-diesel met een cilinderinhoud van 2,7 liter die een maximum vermogen van 150 kW (ca. 204 pk) levert. Deze uiterst dieselmotor is het resultaat van de samenwerking tussen PSA Peugeot Citroen en Ford.

Met de 907 toont Peugeot haar visie op de ultieme auto die alle waarden van het merk kan overbrengen. Dynamiek, vormgeving en innovatie van de allerhoogste orde. De 907 is voorzien van een 6.0 liter V12 die een vermogen levert van zo'n 500 pk en een handgeschakelde, sequentiele 6-versnellingsbak. Het interieur gebruikt de allermooiste materialen: leer en Alcantara voor het interieur, hout voor het stuurwiel en de pookknop. Mede dankzij de toepassing van nieuwe technologieen laten de ontwerpers van Peugeot met de 907 zien hoe de auto van de toekomst eruit kan zien. De 907 vertolkt het plezier van ware passie.

Peugeot

Met alle nadruk op innovatie laat de Quark zien wat er sinds Taxi PAC en de H2O op het gebied van de brandstofcel allemaal is bereikt. Met z'n scherpe, hightech design lijkt de Quark zo uit een sciencefictionfilm afkomstig. Hij wordt aangedreven door vier afzonderlijke elektromotoren, een op elk wiel. De Quark laat opvallende prestaties zien voor een voertuig dat met behulp van een brandstofcel wordt aangedreven, met een actieradius van 130 km en heel compacte afmetingen (2,38 m lang en 1,5 m breed).

Tenslotte: het kon niet uitblijven, het succes van eerdere versies maakte Peugeot duidelijk dat het opnieuw een designwedstrijd moest organiseren via het Internet. Voor deze derde editie (de eerste startte op de Mondial in 2000) heeft Peugeot opnieuw een uitdagend thema gekozen. Na "Ontwerp de Peugeot van 2020", gevolgd door "Ontwerp een retrofuturistische Peugeot", wordt de deelnemers nu gevraagd hun visie te geven op de Peugeot van de nabije toekomst, de auto van morgen. "Ontwerp de Peugeot van morgen" is het thema voor deze wedstrijd waar designers van over de hele wereld aan mee kunnen doen. Ze hebben tot 8 december 2004 de gelegenheid om hun project(en) in te dienen. De winnaar zal bekend worden gemaakt op de komende Salon van Geneve en ontvangt een cheque van EUR 6.000. Het winnende ontwerp zal op ware grootte worden nagebouwd en op de IAA in Frankfurt (herfst 2005) aan het publiek worden getoond.

Peugeot Peugeot
 
Websitewww.peugeot.nl
Deel via