7 juli 2004
Daewoo Kalos

Daewoo Kalos

Daewoo Kalos wint opnieuw in Koreaans designonderzoek

7 juli 2004 | De Daewoo Kalos is als eerste geeindigd in de categorie van compacte auto's in de Koreaanse "Design Power Index" (KDPI) 2004, een design-onderzoek dat is uitgevoerd door de Koreaanse Management Association (KMA). Het was de tweede achtereenvolgende keer dat de Kalos deze eer te beurt viel. De KDPI, die vijf jaar geleden in het leven is geroepen, wordt opgesteld op basis van interviews en een opiniepeiling via het Internet onder 20.000 consumenten die in de zes grootste steden van Korea, waaronder Seoel, wonen.

De Kalos is ontworpen door de Turijnse stylingspecialisten van Italdesign. De oprichter en directeur, Giorgetto Giugiaro, over de winnende Daewoo: "De Kalos heeft een eenvoudig maar krachtig lijnenspel en vooral de korte overhang voor en achter benadrukt de zeer harmonieuze afmetingen. De Kalos heeft gewoon dat iets speciaals. Een van de typische designkenmerken is het derde zijraam, waardoor de auto lichter, luchtiger en ruimer lijkt".

Daewoo Kalos

De Kalos is de best verkopende modelreeks van GM Daewoo in Europa en neemt maar liefst 41 procent van de verkopen in de eerste helft van dit jaar voor zijn rekening. Erhard L. Spranger, Executive in Charge van GM Daewoo Europe: "De Kalos belichaamt alles waar onze Brand voor staat. Het is niet alleen een auto die er goed uitziet. Hij is ook compleet uitgerust en biedt een voortreffelijke prijs/kwaliteit verhouding".

Chang-Yoon Park, een belangrijke researchmedewerker van de KMA, verklaarde tenslotte: "Hoewel er inmiddels veel nieuwe, concurrerende producten op de markt zijn verschenen, werd de Kalos opnieuw gewaardeerd voor zijn vormgeving, aantrekkings-kracht en gebruiksgemak. De consumenten gaven de Kalos vooral een hoge waardering voor zijn individuele, modieuze en innovatieve karakter".