12 mei 2004
Volvo V50

Volvo V50

Volvo zet Internet-campagne voort

12 mei 2004 | Regisseur Stephen Frears, bekend van de Hollywood-films Dangerous Liaisons en High Fidelity, heeft speciaal voor Volvo de korte film Route V50 gemaakt. In deze internetfilm spelen acteur Robert Downey Jr. en de nieuwe Volvo V50 de hoofdrollen.

De film is een integraal onderdeel van de internationale V50 promotiecampagne die ontwikkeld is door MVBMS Fuel Europe in Amsterdam. Toen de nieuwe Volvo S40 geintroduceerd werd, ging Volvo Car Corporation een soortgelijke samenwerking aan met regisseur Spike Jonze. Dat resulteerde in de opvallende campagne Het Mysterie van Dalaro, waarmee Volvo Cars veel aandacht voor de nieuwe S40 heeft weten te genereren.

Volvo V50

Communications Manager Marjolijn van den Heuvel vertelt waarom Volvo voor de internetfilm als onalledaagse promotievorm kiest. "Mensen worden tegenwoordig overspoeld door reclameboodschappen. We moeten dan ook nieuwe manieren vinden om de aandacht van de kijker vast te houden en hem te betrekken bij Volvo. Het Internet biedt mogelijkheden om op een originele manier de Volvo's S40 & V50 onder de aandacht te brengen". Dat dit een goede keuze was, is gebleken: Het Mysterie van Dalaro werd in zes weken tijd ruim 165.000 keer op de Volvo-site bezocht. Bovendien hebben zich zeer veel potentiele klanten voor de nieuwe S40 gemeld via de speciale website.

Deze trend lijkt zich voor de V50 sportswagon voort te zetten. Van den Heuvel: "De Volvo V50 is een andere auto dan de Volvo S40 en daarom is er ook voor een ander soort film gekozen. De V50 doelgroep staat op een punt in het leven, waarop allerlei beslissingen moeten worden genomen: verder gaan of blijven waar je bent? Dagen ze zichzelf uit of niet? Wij stimuleren ze om vooruit te gaan met de Route V50".