12 februari 2004
 

Daewoo

Daewoo komt met opmerkelijke campagnes

12 februari 2004 | Met de "niet goed, oude merk terug" campagne van Daewoo, krijgt een klant een nieuwe auto van het oude merk terug indien men niet tevreden is over de nieuw aangeschafte Daewoo.

Het is een bijzondere manier om als niet Daewoo rijder kennis te maken met het merk Daewoo. Bij de aanschaf van een nieuwe Daewoo heeft de klant 50 dagen bedenktijd om te bepalen of de nieuwe auto bevalt. Is dit niet het geval dan krijgt men het oude merk terug. Hiertoe wordt door Daewoo een nieuw exemplaar van het oude merk auto aangeschaft.

Met de "-1 procent" campagne kan een koper van een Daewoo voor de aanschaf van de auto geld lenen tegen -1% rente. In aanvulling op de niet goed, oude merk terug actie heeft Daewoo Motor Benelux B.V. samen met Arenda een apart financieringsaanbod ontwikkeld. Kopers van een Daewoo die geld lenen voor de aanschaf van een auto kunnen dit doen tegen een rente van -1 procent.

Met deze opmerkelijke acties treedt Daewoo weer in de sporen die de autokoper gewend is van dit merk. "Veel mensen zullen zich nog promotiecampagnes herinneren van Daewoo, zoals bijvoorbeeld het Daewoo taxatieteam. Nu we weer met LaMarque werken gaan we weer aparte en opvallende campagnes opzetten waar over gesproken wordt", aldus Robert Tak, Director Sales & Marketing van Daewoo Motor Benelux B.V.

Met het opnieuw in zee gaan met het reclamebureau van het eerste uur, LaMarque gevestigd in Amsterdam, zijn de ondeugende schoenen weer uit de kast gehaald. De hernieuwde samenwerking moet ervoor zorgen dat het merk duidelijker op de kaart wordt gezet en dat er uiteindelijk nog meer Daewoo's zullen worden verkocht. Dit zowel aan nieuwe als bestaande klanten. Vorig jaar werden al goede resultaten behaald door 39% meer auto's te verkopen dan het jaar daarvoor.

 
Websitewww.daewoo.nl
Deel via