30 mei 2002
 

Renault

Rijvaardigheidscursus bij Renault

30 mei 2002 | Met de introductie van de Renault Driving Course speelt Renault in op een onderschat aspect aan de steeds maar veiliger geworden auto's: een onjuiste toepassing van actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen. Met de Renault Driving Course wordt Renault-rijders en niet Renault-rijders de mogelijkheid geboden om met hun eigen auto aan den lijve te ondervinden hoe deze veiligheids-voorzieningen het rij- en weggedrag kunnen beinvloeden, met name bij een onjuist gebruik ervan.

Veiligheid is een van de belangrijkste aspecten voor Renault bij de constructie van haar modellenreeks. Inmiddels heeft Renault haar imago van 'veilig merk' ruimschoots bewezen met de Laguna, de eerste auto ter wereld met 5 sterren bij de Euro NCAP crashtesten. Op het gebied van technische en innovatieve veiligheidsaspecten heeft Renault daarmee de top bereikt. Tijdens eerdere Euro NCAP crashtesten verwierven de Espace, de Megane, de Clio en de Scenic allen vier sterren, waarbij zowel de Espace als de Megane bovendien de veiligste in hun klasse bleken te zijn.

Renault

Auto's worden steeds veiliger maar bij een onjuist gebruik kunnen alle veiligheidsaspecten van dezelfde auto teniet worden gedaan. Bestuurders nemen veel meer risico omdat ze denken dat de techniek er wel voor zorgt dat er met hen niets gebeurt. Toch zijn veiligheidstechnieken als ABS, ESP en PAX geen garantie voor schadevrij rijden, simpelweg omdat niet de auto maar uiteindelijk gewoon de bestuurder bepaalt hoe veilig het weggedrag is. De juiste werking en toepassing van alle actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen in de auto dienen derhalve op een correcte wijze in beeld te worden gebracht via: de Renault Driving Course. Via de Renaultdealer of via www.renaultdrivingcourse.nl kan een klant of prospect in staat worden gesteld om deel te nemen aan een van de cursusdagen van de Renault Driving Course in Lelystad.

De dag bestaat uit een kort theoriegedeelte in het luchthavengebouw van Vliegveld Lelystad en een uitgebreid praktijkgedeelte op de RDW-baan, waarin duidelijk wordt wat de mogelijkheden zijn van de auto en hoe deze reageert op verschillende situaties. Onderdelen van het praktijkgedeelte zijn onder meer de eland-proef, de Y-proef, de manoeuvreerproef, remmend uitwijken en de ESP-proef op de slipcirkel. Tijdens deze proeven kunnen de bestuurders in hun eigen auto ervaren wat de veiligheid van een Renault inhoudt en hoe zij zelf als bestuurder er het beste uit kunnen halen.

Renault
 
Websitewww.renault.nl
Deel via