3 januari 2004
 

Opel

Opel al 35 jaar succesvol in Nederland

3 januari 2004 | Opel heeft het jaar 2003 voor de 35ste keer op rij afgesloten als nummer 1 van de Nederlandse personenautomarkt. Een prestatie die geheel te danken is aan de loyale klantenkring. Het zevende lustrum van het merk met de Blitz is internationaal gezien een unieke prestatie. Nooit eerder wist een automerk zo'n lange tijd op een niet-thuismarkt de verkoopstatistieken aan te voeren. Met 55.698 geregistreerde personenauto's behaalde Opel in Nederland een marktaandeel van 11,4 % in 2003, zo blijkt uit de voorlopige cijfers.

Daarnaast staat Opel voor het eerst op de bovenste trede van de verkoopladder van de totale markt, inclusief bedrijfswagens. In 2003 waren de Opel personen- en bedrijfswagens bij elkaar goed voor 63.993 voertuigen. Hiermee ligt het totale marktaandeel op 11 %. Ten opzichte van 2002 daalde de personenautomarkt met zo'n 5 %. Ondanks de grote concurrentie kon Opel aan het einde van het jaar toch weer haar plek op het hoogste podium innemen, net als de decennia daarvoor. Vooral gezien het feit dat Opel voor het eerst de nummer 1 positie in de totale automarkt wist te bereiken, gaat het jaar 2003 de boeken in als zeer succesvol.

Opel

Het jaar 2003 stond wat personenauto's betreft onder meer in het teken van de nieuwe Opel Meriva, de Opel Signum en de Opel Vectra Stationwagon. De Meriva kwam in het voorjaar van 2003 op de markt. De Signum beleefde zijn publiekintroductie vlak voor de zomer van 2003. Vervolgens maakte de Vectra Stationwagon in het najaar de introductiereeks compleet. De Opel Meriva deed nadrukkelijk van zich spreken door zich als kleine MPV stevig in de top 10 van best verkochte modellen te nestelen en door de nominatie ervan voor de titel Auto van het Jaar.

Het succes krijgt een vervolg. Met de komst begin 2004 van de nieuwe Astra, blijft Opel ook in 2004 veel autonieuws brengen.

Opel
 
Websitewww.opel.nl
Deel via