26 november 2003
Suzuki Wagon R+

Suzuki Wagon R+

Suzuki frist Wagon R+ op

26 november 2003 | Suzuki bezorgt de Wagon R+ betere kaarten voor het modeljaar 2004. Een compleet nieuwe 1.3-liter-VVT-motor maakt zijn debuut in het model. Verder is de Wagon R+ nu eveneens met een zuinige dieselmotor met common-railtechniek leverbaar. Ook heeft Suzuki het uiterlijk van de Wagon R+ opgefrist.

Met de nieuwe 1.3-liter-VVT-motor kan de Suzuki Wagon R+ goed meekomen in het verkeer. Het maximale vermogen bedraagt 94 pk (69 kW) en met een koppel van 118 Nm (bij 4.100 tpm) accelereert hij snel. De krachtige Wagon R+ staat onder de noemer 1.3-liter GLX in de prijslijst voor € 11.699,-. Hij is ook leverbaar in combinatie met een viertrapsautomaat.

Suzuki Wagon R+

Suzuki levert de Wagon R+ nu ook met een 1.3-liter-turbodieselmotor met common-railtechniek. Deze motor levert een maximumvermogen van 69 pk (51 kW) en een koppel van 170 Nm bij 1.750 tot 2.500 toeren per minuut. De Wagon R+ met dieselmotor kost € 15.499,-. Samen met de zuinige 1.0-liter-benzinemotor van 53 pk (39 kW), waarmee de Suzuki Wagon R+ voor een prijs vanaf € 9.499,- in de prijslijst staat, is het motorenpalet van de Wagon R+ nu compleet.

De Suzuki Wagon R+ is weer helemaal bij de tijd met zijn vernieuwde voorzijde. De grille vertoont twee in plaats van vier horizontale lamellen. De licht gewijzigde voorbumper zorgt ervoor dat de Wagon R+ dynamischer oogt. Op het vernieuwde stuur en de contactsleutel prijkt voortaan het Suzuki-logo. De Wagon R+ is onverminderd interessant voor mensen die veel interieur- en opberg-ruimte wensen binnen de compacte buitenmaten van hun auto. Daarbij geeft de hoge zitpositie in de auto een uitstekend overzicht op de weg. De Suzuki Wagon R+ is onlangs uitgeroepen tot de voordeligste auto in de klasse van kleine MPV's gemeten over 2,5 jaar en 40.000 kilometer en heeft dus alles in zich om het succes op de Nederlandse markt vast te houden.