18 april 2002
 

Audi Quattro

Audi start thema campagne voor quattro

18 april 2002 | Op zondag 7 april 2002 is de nieuwe landelijke Audi campagne van start gegaan. Centraal thema in deze campagne is 'quattro'. Audi's permanente vierwielaandrijving is als een van de belangrijkste wapenfeiten van het merk immers bij uitstek geschikt om Audi's merkwaarden - innovatie, progressiviteit en sportiviteit - te communiceren. Vlaggenschip van de campagne is de in opdracht van Audi, Pon's Automobielhandel B.V., geproduceerde tv-commercial 'IJstennis'.

'IJstennis' is de eerste door Audi's reclamebureau DDB & Co geproduceerde commercial. Verrassend en overtuigend laat deze zien dat een Audi met quattro aandrijving zelfs in extreme omstandigheden (hier: een ijsvlakte) grip heeft en aldus veel actieve veiligheid biedt. Dit wordt geillustreerd aan de hand van een spectaculaire heren-tennisdubbel op een bevroren meer in het noorden van Finland. Uit het spel blijkt duidelijk het belang van grip en controle. De commercial wordt van 7 april tot en met 11 mei uitgezonden in geselecteerde reclameblokken van zowel de publieke als de commerciële zenders.

Het campagnethema 'quattro' wordt verder uitgewerkt in tal van andere media. Zo zal de homepage van Audi's site openen met het campagnebeeld. Bovendien kan iedere internet-bezoeker deelnemen aan de 'Audi quattro challenge': een computerspel, waarin het effect van quattro op speelse wijze wordt aangetoond. Via de pijltjestoetsen bestuurt de bezoeker een auto, in het eerste spelniveau door rul zand, daarna op glad ijs en ten slotte door zuigende modder. Onderweg dienen diamanten met verschillende waarden verzameld te worden. De bezoeker kan een naam en e-mailadres achterlaten en aldus zijn score geplaatst zien op een 'high score'-ranglijst. Er kan gespeeld worden tot en met 31 mei 2002. De hoogste tien scores winnen prijzen! De eerste prijs is een vierdaagse Audi rijvaardigheidstraining in Oostenrijk, de tweede prijs een training van een dag op het circuit van Lelystad en voor de derde t/m de tiende prijs zijn originele Audi quattro poloshirts beschikbaar. Prijswinnaars ontvangen bericht per e-mail.

Audi Quattro

Om de voordelen van permanente vierwielaandrijving op een veilige en plezierige wijze in de praktijk te kunnen ervaren, organiseert Audi speciale quattro rijvaardigheidstrainingen op het circuit van Lelystad. Onder leiding van coureur Gijs van Lennep wordt hier in theorie en door middel van diverse oefeningen het nut van quattro optimaal over het voetlicht gebracht. Vervolgtrainingen zijn mogelijk in het Oostenrijkse Seefeld en in het Finse Muonio. Speciaal voor bezitters van een Audi S model of een Audi TT Coupe of Roadster worden bovendien nog trainingen op het circuit van Assen en in het Spaanse Catalunya gegeven.

Permanente vierwielaandrijving is standaard op alle modellen uit de Audi S-lijn en op de Audi allroad quattro. Tegenwoordig heeft elk Audi-model (met uitzondering van de Audi A2) meerdere permanent vierwielaangedreven varianten. Sinds de introductie van quattro in 1980 zijn er al meer dan 1 miljoen Audi's met dit gepatenteerde systeem uitgerust. In combinatie met zowel benzine- als TDI-motoren.

Audi Quattro
 
Websitewww.audi.nl
Deel via