28 maart 2002
 

GM Disney

GM en Disney sluiten samenwerkingsovereenkomst

28 maart 2002 | General Motors Europe en Euro Disney SCA hebben in Parijs een overeenkomst gesloten waardoor Opel de officiele automobiel partner van Disneyland Resort Parijs wordt. De langetermijnovereenkomst zal uitmonden in een nadrukkelijke aanwezigheid van het Opel-merk in het park. Om te beginnen met de spectaculaire inzet van Opels in het geheel nieuwe tweede themapark, genaamd Walt Disney Studio's Park, dat onlangs geopend werd.

Met de opening van het Walt Disney Studio's Park zal Disneyland Resort Parijs meer dan ooit Europas belangrijkste toeristische bestemming worden. In dit park zullen de bezoekers worden uitgenodigd om de sensatie en de magie van de cinema, de televisie en de tekenfilm te ontdekken. In het kader van de globale partnerschapovereenkomst is Opel de officiele sponsor van een van de nieuwe attracties in het Walt Disney Studio's park, de Stunt Show Spectacular. In deze grootste live stunt show ooit vertoond bij Disney schitteren Opels in een snelle show vol actie en spectaculaire autostunts. In de 30 minuten durende show wordt een unieke hero car, speciaal ontworpen door specialisten van het International Technical Development Center bij Adam Opel AG in Rüsselsheim, achtervolgd door zes Opel Corsa's GSi in de straten van een mediterraan dorpje. In de show spelen ook nog andere Opel modellen een rol, zoals de Speedster, de Zafira, de Vivaro, de Agila en de Frontera.

GM Disney

De samenwerkingsovereenkomst tussen Opel en Euro Disney creeert een platform voor promotie- en co-marketing-activiteiten, waarbij Opel wordt aangeduid als het officiele automerk van Disneyland Parijs. Aansluitend op de duidelijke aanwezigheid van Opel in het Walt Disney Studio's Park zal het merk Opel ook in de rest van het themapark van Disneyland Parijs een rol spelen. Zo zal er onder andere een tentoonstellingen over het Opel-erfgoed als attractie worden aangeboden. Daarnaast zal Opel tevens de hoofdleverancier van het Disneyland Resort Parijs wagenpark worden. De overeenkomst ligt in het verlengde van de succesvolle relatie die beide ondernemingen in 1977 in de Verenigde Staten aanknoopten, toen General Motors de World of Motion tentoonstelling opende in Walt Disney Worlds Epcot Center in Orlando, Florida. Vandaag de dag is Epcot Center de thuishaven voor de allernieuwste hightech attractie Test Track die door General Motors wordt gepresenteerd.

"GM Europe en Opel zijn verheugd over de samenwerking met Disneyland Parijs, de top op het gebied van entertainment voor het hele gezin. We zijn ervan overtuigd dat Disneyland Parijs perfect aansluit bij ons merk en onze positionering in het Infotainment", aldus Nick Reilly, Vice President, Sales, Marketing & Aftersales, General Motors Europe. "Deze relatie vertegenwoordigt een belangrijke factor in Opels plan om haar klanten op innovatieve en creatieve manieren te bereiken."

GM Disney
 
Websitewww.opel.nl
Deel via