22 februari 2002
 

Autobandenmarkt

autobandenmarkt.nl breidt uit in b2b sector

22 februari 2002 | Het openen van haar eerste online bandenshop voor dealers en garagehouders in Nederland markeert de start van de al aangekondigde uitbreiding van het B2B portaal naar andere Europese landen bij Delticom. Hierdoor is het nu mogelijk voor de Nederlandse garages om voorraden online aan te houden. Delticom wordt in Nederland vertegenwoordigd door haar dochteronderneming Delticom BV gevestigd in Groningen. Tot nu toe bood Delticom het B2B portaal exclusief aan in de Duitse markt via www.reifenonline.de. Sinds medio 2000 hebben zich meer dan 3000 dealers en garagehouders aangemeld.

Voor deelname is alleen een Internet aansluiting nodig. Geïnteresseerde dealers en garagehouders kunnen zich aanmelden via www.probanden.nl. Na registratie ontvangt de deelnemer via e-mail informatie over het gebruik van de met een wachtwoord beveiligde website. De dienst wordt voornamelijk gebruikt door service stations, garagehouders en dealers die zich hebben gemeld als montage plaats voor de consument, die via het B2C portaal de banden kan kopen. Niet alle aanmeldingen worden geaccepteerd. Vakbekwaamheid, inrichting van de werkplaats als ook concurrerende prijzen en een geschikte locatie zijn van belang. Delticom Managing Director Rainer Binder licht toe: "Wij willen een hoge standaard garanderen voor onze klanten".

Geregistreerde bedrijven kunnen selecteren uit meer dan 40 verschillende merken en 9000 verschillende typen banden gedurende 24 uur per dag en zeven dagen in de week. Delticom staat continu garant voor lage prijzen. Op basis van lange termijn en internationale contracten is Delticom in staat velgen en banden aan te bieden tegen aantrekkelijke condities. De prijzen zijn inclusief verzendkosten zoals op de B2C shop. De mogelijkheid om online te bestellen na sluitingstijd biedt garagehouders en dealers de kans om hun voorraden te reduceren ondanks het brede assortiment.

De website is eenvoudig te gebruiken. "Omdat het gehele proces online wordt afgehandeld zijn we in staat de efficiency op te voeren tot een moeilijk te verbeteren niveau", licht het Management toe. Samenwerken verlaagt het risico voor alle partijen en vergroot de prijstransparantie als ook de kwaliteit van de service. In aanvulling hierop verkoopt en distribueert Delticom haar eigen bandenmerk. Deze speciale merken bieden de garagehouders een aantrekkelijk aanvullend inkomen door de hoge marges. Een positief neveneffect voor een geregistreerde garagehouder is, dat de klant die voor de montage een band binnenkomt, mogelijk andere reparaties aan zijn auto laat verrichten.

 
Websitewww.sicherbestellen.d
Deel via