15 februari 2002
 

Citroen

citroen opent een nieuwe website

15 februari 2002 | Citroen heeft haar nieuwe internetsite aan de openbaarheid prijsgegeven. Aan de bouw van de nieuwe site is vanaf zomer 2001 gewerkt door een projectteam van Citroen-medewerkers, ondersteund door Clockwork als bouwer en designer. Centraal bij de ontwikkeling stond de door Citroen gewenste interactie met de (toekomstige) klant.

De nieuwe site breekt volgens de makers met traditionele sites waar louter geïnformeerd wordt en waar eenzijdig plaatjes getoond worden. Citroen introduceerde de C5 in het voorjaar van 2001 met een eigen internetsite waarmee het merk goede ervaringen opdeed. De C5 maakte zichzelf niet alleen bekend met het motto Leer mij kennen, maar leerde ook de klanten kennen. Bezoekers werden uitgenodigd zichzelf bekend te maken en Citroen te informeren over hun wensen. Dit leverde nuttige informatie op en gaf inzicht in de belangstelling voor uitvoeringen en motorisering. Ook het aanvragen van een proefrit behoort tot de mogelijkheden. Al met al een succesvolle strategie die nu ook voor de nieuwe Citroen C3 gevolgd wordt. Het is deze vorm van interactie met consumenten die ook de nieuwe site kenmerkt.

Citroen gaat onmiddellijk nieuwe wegen bewandelen. Speciaal voor internetbezoekers zal deze maand een aanbieding geldig zijn op de Citroen Xsara (90 pk) 2.0 HDi VTR Coupe met een speciaal internetpakket. Dit pakket bestaat uit: temperatuurgeregelde airco, een warmtewerende voorruit en radio/cd-speler met bediening op het stuur. Het gaat hierbij om in totaal 19 voertuigen in een apart onderdeel op de website. Indien de klant via de website zijn interesse toont in deze Xsara en deze vervolgens bestelt, betaalt hij/zij voor het internetpakket slechts 1 euro. De totale consumentenprijs komt daarmee op 20.256 euro (i.p.v. 22.025 euro). Hel klantvoordeel bedraagt dus 1.769 euro.

Interactie is overigens niet het enige oogmerk van Citroen, er is volop informatie te vergaren. Zo krijgt de historie aandacht, wordt het huidige modellenaanbod uitvoerig beschreven en worden lopende acties belicht. Het relatiemagazine Dynamique zal on line beschikbaar zijn en zal maandelijks nieuwe artikelen publiceren. Het dealernetwerk is prominent aanwezig en occasions kunnen in de zoekmachine geraadpleegd worden. Nieuw is Le Magasin, een virtuele winkel waar artikelen en accessoires online besteld kunnen worden. Tevens is er de Car Confgurator in vernieuwde vorm, een functie waarmee bezoekers een model naar wens kunnen samenstellen.

 
Websitewww.citroen.nl
Deel via