9 november 2001
 

Suzuki

Suzuki heeft dit jaar 25% meer auto's verkocht dan vorig jaar

9 november 2001 | Suzuki realiseert dit jaar een forse groei. In de eerste drie kwartalen is het verkoopaandeel in de particuliere segment gestegen tot 4,7 procent. Dat is een toename van 25 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2000 en een knappe prestatie gezien de sterk teruglopende verkopen op de particuliere markt. Tot en met september dit jaar is het aantal particulieren dat een nieuwe auto heeft aangeschaft ten opzichte van vorig jaar juist met 21 procent afgenomen.

De eerste negen maanden van dit jaar zijn 9.648 Suzuki's voor privedoeleinden ingezet. Een uitstekend resultaat waarmee Suzuki tot de best verkopende Aziatische merken op de Nederlandse particuliere markt behoort. Ook op de totale markt neemt Suzuki de tweede plaats in onder de Japanse en Zuid-Koreaanse fabrikanten.

Suzuki

Ted van Dam, adjunct-directeur van importeur B.V. NIMAG, legt uit waarom het merk scoort bij particulieren: "Suzuki heeft dit jaar al drie eigenzinnige, betaalbare modellen geïntroduceerd in voor ons merk nieuwe segmenten. Bovendien boort een auto als de Ignis een nieuw deel van de markt aan. Het model valt tussen een mini-MPV en een SUV. Een bewijs dat het zoeken en vinden van niches zijn vruchten afwerpt. Hiermee spreek je nieuwe doelgroepen aan en ben je een stap verder dan de concurrentie."

De uitbreiding van het Suzuki-gamma is in maart 2001 begonnen met de introductie van de Ignis, die sinds kort ook als driedeurs leverbaar is. Twee maanden later lanceerde het merk de Liana. Recentelijk heeft Suzuki de unieke Grand Vitara XL-7 op de markt gebracht. Een SUV die plaats biedt aan zeven personen.

Suzuki
 
Websitewww.suzuki.nl
Deel via