3 november 2001
 

Peugeot 307

De Peugeot 307 is een groot verkoopsucces

3 november 2001 | Peugeot is blij. In de eerste zes maanden na zijn introductie op de markt heeft de 307 al zijn sporen achtergelaten in de automobielsector. Op dit moment zijn er ongeveer 240.000 307's gebouwd in de fabrieken te Sochaux en Mulhouse. Na een geleidelijke toename van het dagelijkse productieaantal, worden er sinds juli 2001 meer dan 1900 exemplaren per dag gebouwd. De 307 kwam afgelopen voorjaar in West-Europa op de markt en vervolgens in Zuid-Amerika, Zuid-Afrika, Australie en Azie, en dan vooral Japan.

Met slechts een carrosserievariant en een beperkt motorenaanbod, zijn er op dit moment wereldwijd al 220.000 auto's verkocht. Voor 2001 heeft men als doel om totaal 300.000 exemplaren van de 307 te verkopen. De verkopen tot nu toe laten zien dat de helft van alle 307's wordt uitgerust met een dieselmotor. Naar verwachting zal het HDi aan deel in een vol jaar ongeveer 60% bedragen. Eind september waren twee motoren, met respectievelijk 44% en 35% van de totale wereldwijde verkopen, het meest populair: de 2.0 HDi met 90pk en de 1.6 16V met 110 pk.

Peugeot 307

In West-Europa heeft de 307, met in september 26.200 en in totaal 103.500 registraties, inmiddels een maandelijks marktaandeel van 2% bereikt en is het op de 206 na de meest verkochte Peugeot. In Nederland vertegenwoordigde de 307 vorige maand 3,3% van de registraties, goed voor een zesde plaats op de totaalmarkt met alleen drie- en vijfdeurs modellen.

In 2002 zal de kracht van de 307 verder toenemen door de recente onthulling van de 307 SW op de autotentoonstelling van Frankfurt. Deze auto zal een belangrijk aandeel gaan leveren in het voor 2002 verwachte aantal van 550.000 verkochte 307's, beter dan de beste resultaten van het merk ooit in deze marktcategorie.