7 maart 2017
Hyundai IONIQ

Hyundai IONIQ

Hyundai IONIQ nu ook als plug-in hybrid

7 maart 2017 | De Hyundai IONIQ is leverbaar met keuze uit drie verschillende aandrijflijnen. Na de IONIQ Hybrid en de volledig elektrisch aangedreven IONIQ Electric introduceert Hyundai nu de IONIQ Plug-in Hybrid. De auto komt aankomende zomer op de markt.

Net als de Hyundai IONIQ Hybrid krijgt ook de IONIQ Plug-in Hybrid een 1.6-liter Kappa GDi-benzinemotor met 77,2 kW (105 pk) en 147 Nm koppel en een zestraps DCT-automaat met dubbele koppeling. Hyundai combineert de benzinemotor, met zijn gunstige thermische efficiëntie van 40 procent, aan een elektromotor met 45 kW (61 pk).

Hyundai IONIQ

Dankzij een 8,9 kWh lithium-ion-polymeerbatterij kan de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid tot 63 kilometer ver elektrisch rijden. Dat resulteert in een CO2-emissie van 26 g/km en een extreem laag gemiddeld brandstofverbruik van 1,1 l/100 km (NEDC).

De IONIQ Plug-in Hybrid is net als de IONIQ Hybrid herkenbaar aan blauwe exterieurdetails. De elektrisch aangedreven variant heeft koperkleurige accenten, als knipoog naar de gebruikelijke koperen elektriciteitsdraden. Specifieke 16-inch lichtmetalen velgen en LED-koplampen zijn andere details van de Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid. De prijzen maakt Hyundai in een later stadium bekend.