29 september 2016
 

Mitsubishi GT-PHEV

Wereldpremiere voor Mitsubishi GT-PHEV Concept

29 september 2016 | Mitsubishi staat tijdens de Autosalon van Parijs grotendeels in het teken van de nieuwe GT-PHEV Concept. Het studiemodel beleeft zijn wereldpremière, toont de toekomstige designtaal en de volgende generatie plug-in hybride aandrijflijn.

De Mitsubishi GT-PHEV Concept is ontworpen volgens de nieuwe designstrategie genaamd 'Form follows Function'. Het ontwerp met scherpe lijnen, een prominente voorzijde en een 'zwevend' dak geven de SUV een zowel robuuste als dynamische uitstraling. De scherp gesneden dagrijverlichting, de verticaal gesplitste koplampen en de achterlichten over de volle breedte van de auto benadrukken de avontuurlijke uitstraling van de GT-PHEV.

Mitsubishi GT-PHEV

Die dynamiek komt terug in het ruime interieur, waarin de horizontale lay-out van het dashboard, de verchroomde bedieningselementen en het veelvuldige toegepaste leder in zwart en donkerrood een hoofdrol spelen.

De GT-PHEV Concept is uitgerust met een nieuwe, door Mitsubishi Motors ontwikkelde plug-in hybride aandrijflijn. Deze bestaat uit een Triple-Motor lay-out en een batterijpakket met een nog grotere energiedichtheid. De voorwielen worden aangestuurd door een enkele elektromotor van 90 kW, de achterwielen door twee 45 kW elektromotoren. Die worden gevoed door de 25 kWh-batterij die onder de vloer is gemonteerd. De 2,5-liter benzinemotor is speciaal voor gebruik in een PHEV ontwikkeld. In Series Drive modus fungeert deze als generator. In Parallel Drive modus biedt de verbrandingsmotor maximale efficiency bij hoge snelheden en extra acceleratievermogen bij lagere snelheden.

Mitsubishi GT-PHEV

De Mitsubishi GT-PHEV Concept heeft in theorie een puur elektrische actieradius van 120 kilometer en een totale actieradius van meer dan 1.200 kilometer (volle tank en volledig opgeladen batterij), goed voor een CO2-emissie van minder dan 26 g/km. De hoge mate van efficiency wordt bereikt door de combinatie van een geavanceerde aandrijflijn en een lage luchtweerstand door de automatisch sluitende grille en de snelheidsafhankelijke, adaptieve wielophanging die de rijhoogte aanpast.

De rijeigenschappen van Mitsubishi Motors' toekomstige plug-in hybride SUV worden naar een hoger niveau getild met Mitsubishi's Super All Wheel Control (S-AWC) vierwielaandrijving. Dit systeem omvat Active Front Differential (AFD) en Active Yaw Control (AYC), waarmee de verdeling van de aandrijfkrachten over de voor- en achterwielen worden geregeld. Dit beloont een optimale wegligging in bochten en zou zorgen voor maximale tractie onder alle omstandigheden. Active Stability Control (ASC) regelt de remkracht per wiel en de vermogensafgifte van de motoren voor een perfecte stabiliteit.

Mitsubishi GT-PHEV

De GT-PHEV Concept demonstreert ook de nieuwste innovaties op het gebied van connected car-technologie. Als de bestuurder bijvoorbeeld een bestemming invoert in het geïntegreerde navigatiesysteem, wordt het energieverbruik van de motoren geoptimaliseerd op basis van real-time informatie over het weer, de temperatuur, de route en de omstandigheden onderweg.

Mitsubishi GT-PHEV Mitsubishi GT-PHEV Mitsubishi GT-PHEV
 
Websitewww.mitsubishi-motors
Deel via