18 mei 2016
 

Volvo

Volvo toont vooruitblik op nieuwe 40-serie

18 mei 2016 | Volvo presenteert twee nieuwe studiemodellen die de officiële lancering van zijn wereldwijde strategie voor compacte modellen markeren. Het Zweedse merk slaat een nieuwe designrichting in. De studiemodellen voor de 40-serie laten zien hoe Volvo wil groeien in de grote, lucratieve wereldmarkt voor compacte premiummodellen. Volvo werkt aan een eigentijds design voor zowel ex- als interieur in combinatie met connectiviteit, elektrische aandrijvingsopties en techniek voor autonoom rijden.

De studiemodellen zijn de eerste die gebouwd zijn op Volvo's nieuwe Compact Modular Architecture (CMA), die het merk speciaal voor compacte auto's heeft ontwikkeld en die de designers en ingenieurs de ruimte biedt om gedurfde nieuwe wegen op hun vakgebied te bewandelen.

Volvo

Volvo's strategie voor de compacte modellen speelt een essentiële rol in de wereldwijde operationele en financiële transformatie van de autofabrikant. Het nieuwe gamma compacte modellen omvat ook een volledig elektrisch aangedreven en een Twin Engine plug-inhybridevariant; geheel in lijn met Volvo's missie om het volledige modellengamma te elektrificeren. Volvo verwacht tegen 2025 wereldwijd in totaal een miljoen auto's met enige vorm van elektrische aandrijving te hebben verkocht.

Behalve hun nieuwe design en hun elektrische aandrijfopties beloven de nieuwe modellen ook een complete reeks innovatieve connectiviteitsdiensten en 's werelds meest geavanceerde standaarduitrusting op het gebied van veiligheidsvoorzieningen én uniek Scandinavisch interieurdesign.

Volvo

Het betreft een tweetal conceptcars. De eerste uitvoering hiervan gaat vermoedelijk eind 2017 in productie. Deze nieuwe varianten zullen naast de huidige V40 en V40 Cross Country bestaan.

De aankondiging van Volvo's nieuwe strategie voor compacte modellen valt vrijwel samen met het nieuws van de sterke start van het jaar qua verkoop en winst. Volvo Car Company meldt dat de inkomsten in de eerste drie maanden van dit jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 24 procent zijn toegenomen tot 4,5 miljard euro (41,7 miljard Zweedse kronen). Dat betekent een operationele winst van 330 miljoen euro (3,1 miljard Zweedse kronen) en een operationele winstmarge van 7,5 procent. De verkoop in het eerste kwartaal van 2016 was met 120.591 auto's 11,9 procent hoger dan in het eerste kwartaal van 2015. Volvo wil op de middellange termijn jaarlijks 800.000 auto's afzetten; in 2015 bedroeg de verkoop 503.000 auto's.

Volvo Volvo Volvo
 
Websitewww.volvocars.nl
Deel via