6 april 2016
Opel Adam

Opel Adam

Winnaar online campagne #ADAMYOURSELF bekend

6 april 2016 | De stemmen zijn geteld en de jury heeft gekozen. De Opel ADAM ontworpen door Ilvy Gielen uit 's-Hertogenbosch is de Nederlandse winnaar van de online campagne #ADAMYOURSELF. De carrosseriekleur van de Opel ADAM 'Ilvy' is Red 'n' Roll, het dak heeft de kleur I'll be Black en aan de voorzijde is een witte logostrip aangebracht. Deze speciale uitvoering wordt komend najaar in een beperkte oplage en exclusief voor de Nederlandse markt geproduceerd.

Met de online campagne #ADAMYOURSELF ging Opel op zoek naar het meest aansprekende en unieke ADAM-design. Vanaf december vorig jaar kon iedereen in de twaalf deelnemende landen via de website AdamYourself.com zijn of haar ultieme Opel ADAM samenstellen en vrienden via social media uitnodigen om te stemmen.

Opel Adam

Met ruim 3,3 miljoen bezoekers, meer dan 100.000 ADAM-designs en 2,6 miljoen stemmen was #ADAMYOURSELF een succes. De online campagne werd aangejaagd door tien bekende social media influencers uit Europa, onder wie beautyvlogger Mascha Feoktistova, die Nederland vertegenwoordigde. Een jury van Opel-vertegenwoordigers en de influencers kozen per land de winnende creatie uit de tien populairste designs van dat land.

Behalve dat de Opel ADAM 'Ilvy' daadwerkelijk in productie gaat, speelt bedenkster Ilvy Gielen met haar ADAM-design ook de hoofdrol in de Nederlandse reclamecampagne. De twaalf nationale winnaars reizen binnenkort naar Berlijn, waar ze vanuit een exclusieve ADAM-loft deelnemen aan video- en fotoshoots.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!