1 maart 2016
Toyota HiLux

Toyota HiLux

Toyota introduceert nieuwe HiLux

1 maart 2016 | De nieuwe Hilux beleeft zijn Europese debuut op de Geneva Motor Show. De pick-up, die in 1968 op de markt kwam, heeft een compleet nieuw design en nieuwe technieken. Het ladderchassis is stijver en er is een nieuwe en efficiëntere dieselmotor ontwikkeld.

De achtste generatie Hilux heeft een trekcapaciteit van 3.200 kilogram en heeft een enorme carrosseriestijfheid, ook in geaccidenteerd terrein. De nieuwe Hilux is gegroeid. Hij is nu 5.335 mm lang (+75 mm), 1.855 mm breed (+20 mm) en 1.815 mm hoog (-45 mm). De lengte van de laadbak is vergroot van 1.544 naar maximaal 1.645 mm.

Toyota HiLux

De Hilux wordt leverbaar in 5 varianten.

  • Enkele Cabine, voorzien van 2 zitplaatsen
  • Xtra Cabine, voortaan voorzien van 4 portieren (suïcide doors); variant  met 4 zitplaatsen (BPM-plichtig)
  • Xtra Cabine Van, variant met 2 zitplaatsen (niet BPM-plichtig)
  • Dubbel Cabine, een ruime 5-zitter (BPM-plichtig)
  • Dubbel Cabine Van, variant met 2 zitplaatsen (niet BPM-plichtig); met veel laadruimte achter de tussenwand in de cabine

Afhankelijk van het model is er keuze uit 2WD en 4WD en komen er vier uitrustingsniveaus beschikbaar. Toyota levert de nieuwe Hilux in acht kleuren. Volledig nieuw zijn 'Volcano Red' en 'Hydro Blue'.

Toyota HiLux

Toyota levert de nieuwe Hilux met een nieuwe EURO 6  2,4 liter D-4D-F dieselmotor met 110 kW/150 pk bij 3.400 tpm met vervolgens 400 Nm trekkracht tussen 1.600 en 2.000 tpm. De motor wordt gekoppeld aan een nieuwe handgeschakelde zesbak. Voor de 'Dubbel Cabine'-modellen is tevens de nieuwe zestraps automaat leverbaar. Alle versies hebben een topsnelheid van 170 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 7,1 l/100 km, gelijk aan een CO2-uitstoot van 187 g/km.

De beresterke pick-up is van alle gemakken voorzien. Smart Entry maakt instappen makkelijker dan ooit en het interieur heeft een nieuwe, overzichtelijke middenconsole met een 7-inch touchscreen multimediasysteem. Optioneel of zelfs standaard voorzien van navigatie. Het instrumentencluster heeft naast analoge meters ook een full-colour 4,2 inch TFT-scherm.

Toyota HiLux

Toyota Safety Sense is ook aanwezig in de Hilux en omvat een botspreventiesysteem (Pre-Collision System), rijstrookassistentie (Lane Departure Alert), verkeersbordenherkenning (Road Sign Assist) en automatische grootlichtassistent (Automatic Highbeam). De levering van de nieuwe Hilux start vanaf eind juni. De prijzen maakt Toyota in een later stadium bekend.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!