18 februari 2016
Toyota Prius

Toyota Prius

Toyota maakt bijzondere fotosessie voor Prius

18 februari 2016 | Een bijzondere benadering van autofotografie voor een bijzondere auto. Toyota is met de campagne voor de nieuwe Prius een afwijkende weg ingeslagen. Het verhaal van de hybride is, 18 jaar na zijn introductie, opnieuw verrassend. Toyota vroeg Fotograaf des Vaderlands Ahmet Polat om op geheel eigen wijze de vierde generatie Prius vast te leggen.
Toyota Prius

Het resultaat is fotografie die de kijker als in een documentaire meeneemt op roadtrip. Ahmet Polat: "Ik laat door mijn fotografie zien van waaruit de auto is ontstaan. Daarom heb ik niet alleen naar de buitenkant gekeken in combinatie met de efficiency waarvoor de auto staat, maar wilde ik vanuit de auto de omgeving vastleggen. Deze auto is gemaakt voor de volgende generatie. Dat verhaal ontdek je in deze fotoserie."

Toyota Prius

De nieuwe campagne voor de Toyota Prius is ontwikkeld door Launched. Het Amsterdamse reclamebureau koos voor de tagline 'De nieuwe kijk op schoonheid'. Michiel Vogels van Launched: "De Prius heeft voor een andere kijk op automotive gezorgd. Dat deed hij bij zijn introductie als eerste hybride in 1997 en met de vierde generatie doet hij dit opnieuw. Toyota durft met de Prius anders te zijn. Dat laten we terugkomen in deze campagne, waarin de focus op schoonheid ligt. Dit zit vooral in de mooie momenten die je in de auto beleeft, onderweg naar familie of terug naar huis na een succesvolle werkdag. Die momenten heeft Ahmet Polat weten te vangen."

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!