11 februari 2016
 

Peugeot Traveller

Peugeot introduceert Traveller

11 februari 2016 | De Peugeot Traveller wordt op de Geneva Motorshow 2016. De nieuwe basis, een afgeleide van het modulaire EMP2 platform, combineert compacte buitenafmetingen met maximale binnenruimte. De Peugeot Traveller MPV biedt dan ook tot 9 zitplaatsen en 1.500 liter bagageruimte die kan worden uitgebreid tot 4.900 liter doordat de stoelen verwijderd kunnen worden.

De Traveller is er in 3 lengtes van 4,60 m tot 5,30 m, en past met 1,90 m hoogte ook in sommige overdekte parkeergarages. De versies Standard en Long van 4,95 m en 5,30 m positioneren zich in de kern van de markt. De versie Compact van 4,60 m is bijzonder voor dit segment en kan ook tot 9 personen vervoeren. De Peugeot Traveller Business VIP biedt voor de achterinzittenden een configuratie met 4 of 5 tegenover elkaar geplaatste, lederen stoelen.

De Euro6 motoren leveren 95 tot 180 pk in combinatie met de nieuwe automatische versnellingsbak EAT6. De meest efficiënte Peugeot Traveller verbruikt 5,1 l/100 km, ofwel 133 g/km CO2-uitstoot, en de rest van het gamma met 5,4 l/100 km, ofwel gemiddeld 140 g/km uitstoot.

De Peugeot Traveller biedt 2 gamma's, één voor particulieren en één voor de zakelijke markt, die beide leverbaar zijn in twee afwerkingsniveaus. Voor particulieren is er de Combispace met afwerkingsniveau Active en Allure die leverbaar zijn in een 5-, 7- of 8-zits versie. Voor het zakelijke vervoer van personen is er de Navette met afwerkingsniveaus Business met 5 tot 9 plaatsen en Business VIP die verkrijgbaar is met 6 en 7 plaatsen.

Peugeot Traveller

De kenmerkende stjl van de Peugeot Traveller wordt bij de twee hoogste uitrustingsniveaus geaccentueerd met Xenonlampen en lichtmetalen 17 inch wielen. Bij het openen van een portier worden de passagiers met dorpelverlichting verwelkomd in een interieur met een strak design met chique materialen, met name de met leder beklede stoelen en de dikke vloermatten. Voor de toegang van de achterinzittenden zijn deze versies standaard voorzien van elektrische zijschuifdeuren, die bovendien handsfree openen en sluiten bij de meest luxueuze uitrustingsniveau's.

Afhankelijk van de versies beschikken de passagiers op de 2e en 3e zitrij over losse, verschuifbare lederen fauteuils met armsteunen of over verschuifbare 2/3 - 1/3 deelbare achterbanken, met los van elkaar verstelbare rugleuningen.

De grote ruiten zijn getint (70% verduisterd) of extra getint (90% verduisterd) bij de hoogste afwerkingsniveaus en zorgen voor de nodige privacy terwijl er ruim zicht is op het voorbij glijdende landschap. De twee los van elkaar verduisterbare glazen daken zorgen voor veel licht en een panoramisch zicht op de lucht.

Het multifunctionele dak is standaard bij het hoogste uitrustingsniveau en bevat naast losse lampjes ook LED-sfeerverlichting en de functie airconditioning met soft-diffusion die, net als in vliegtuigen, los van de aparte uitstroomopeningen werkt. Met de vier 12V-aansluitingen verdeeld over het interieur en ook een 230 V-aansluiting en een USB-poort kunnen ook alle losse apparaten opgeladen worden.

Peugeot Traveller

De Peugeot Traveller Business VIP, de topversie van het gamma, biedt voor de achterinzittenden een salonconfiguratie met 4 twee aan twee tegenover elkaar geplaatste losse stoelen of vijf zitplaatsen met de optie 3-zitsbank op de 3e zitrij. Het optioneel leverbare wegklapbare, verschuifbare tafeltje maakt het mogelijk om een ruimte te bieden waar een zakelijke klant zijn werk kan doen.

De Peugeot Traveller zet in afwerkingsniveau Active of Allure in op modulariteit en flexibiliteit. Hij is er in een versie met 5, 7 of 8 zitplaatsen. Zitrij 2 bestaat uit een 2/3 - 1/3 deelbare achterbank, waarvan de twee delen geheel los van elkaar zijn, net als op de 3e zitrij, waar twee losse stoelen staan met armsteunen. In beide gevallen maken de verwijderbare en verschuifbare stoelen alle configuraties mogelijk van vervoer tot 8 personen met bagage tot alleen maar de twee voorstoelen. Als de rugleuning van de voorstoel wordt neergeklapt, kunnen er bovendien lange spullen tot 3,5 meter worden vervoerd.

De wielophanging van de Peugeot Traveller heeft een Pseudo Mac Pherson voortrein afkomstig van het opnieuw bemeten EMP2. De elektrohydraulische stuurbekrachting en de voor het tandheugel geplaatste stabilisatorstang zorgen voor een betere draaicirkel. De bekrachtiging is licht bij inparkeren en zorgt voor een stabielere sturing tijdens het rijden.Een specifieke filtering van het subframe en de scharnierpunten zorgt voor een betere schokdemping en vering.

De nieuwe, schuine, driehoekige achtertrein kan 1.400 kg dragen zodat er 9 personen met bagage mee kunnen rijden. De driehoekige draagarmen filteren de schokken bijzonder efficiënt. De schokdemperveren met variabele stijfheid en de lastafhankelijke schokdempers garanderen maximaal comfort met of zonder belasting. Het grote voordeel van deze nieuwe achtertrein is dat hij compatibel is met de 4x4 DANGEL transmissie.

Peugeot Traveller

Grip Control is een aandrijfsysteem, gepatenteerd door de Groupe PSA Peugeot Citroën. Hiermee kan de Peugeot Traveller langer doorrijden op wegen met weinig grip en ook nog doorrijden waar een auto met twee aangedreven wielen niet meer zou kunnen rijden. De bestuurder kan er op ieder moment voor kiezen om het systeem te laten werken in de Standard modus of kiezen voor een andere modus aan de hand van de knop op het dashboard: Sneeuw, All-terrain, Zand, ESP Off.

 

Peugeot Traveller Peugeot Traveller Peugeot Traveller
 
Websitewww.peugeot.nl
Deel via