20 oktober 2001
 

Daewoo Matiz

De Deaewoo Matix Starstyle is een extra luxe versie van de Matiz

20 oktober 2001 | Daewoo Motor Benelux heeft uitsluitend voor de Nederlandse markt een speciale versie van de Matiz uitgebracht, die in een gelimiteerde versie tot het einde van het jaar verkrijgbaar zal zijn, de Starstyle. De speciale Matiz is voorzien van een pushbar onder de voorbumper, vloermatten met Starstyle emblemen en een in de kleur van de auto uitgevoerd dashboard.

De prijs van het Starstyle pakket bedraagt fl 1.500,- maar aan de klant wordt fl 750,- doorberekend. Het concept van de Starstyle is gebaseerd op de samenwerking van Daewoo met het nieuwe lifestyle magazine Starstyle, dat op 13 september is geitroduceerd. Starstyle is een glossy voor levenslustige, jonge vrouwen tussen 18 en 35 jaar die geinteresseerd zijn in sterren, mode, uitgaan, winkelen en cosmetica. Starstyle is een uitgave van de Telegraaf Tijdschriften Groep

Daewoo Matiz

Pieter Stokman, Manager Public Relations van Daewoo Motor Benelux: "De Matiz is een belangrijk model binnen ons modelprogramma en kan zich verheugen in een grote belangstelling. Niet alleen van privé-rijders maar ook in de zakelijke markt. Want onlangs hebben wij 300 autos afgeleverd aan Budget Rent a Car en ook de thuiszorgvereniging Take Good Care heeft een groot aantal Matizs in gebruik voor haar medewerksters. Ter gelegenheid van de lancering van het nieuwe magazine Starstyle hebben wij nu in samenwerking met de uitgeverij deze speciale uitvoering ontwikkeld".

Daewoo staat voor een belangrijke fase in haar bestaan, nu met General Motors een Memo Of Understanding is getekend voor de overname. Nogmaals Stokman: "Daewoo is springlevend, met een uitdagende toekomst. Volgend jaar wordt de Kalos op de markt gebracht, een opmerkelijke vormgegeven auto. En er staan meer ontwikkelingen op het programma, waarvan de opname in het GM-concern uiteraard de belangrijkste is. Acties zoals deze met de Starstyle benadrukken de uiterst positieve toekomstverwachting van Daewoo!