18 december 2015
 

Ford

Ford investeert 4,5 miljard dollar in elektrische auto's

18 december 2015 | Ford investeert tot 2020 4,5 miljard dollar extra in elektrische auto's en verandert daarmee naar eigen zeggen de ontwikkeling van de autobeleving door klanten. Dit heeft volgens Ford tot doel internationale mobiliteit te veranderen en daardoor het leven van mensen te veraangenamen. Tegen 2020 heeft Ford 13 elektrische auto's aan het assortiment toegevoegd; meer dan 40 procent van de modellen van Ford zal aan het eind van het decennium beschikbaar zijn in elektrische versies.

Volgend jaar wordt begonnen met de productie van de nieuwe Focus Electric met de DC snellader die naar schatting in 30 minuten voor 80 procent kan zijn opgeladen. Dit is twee uur sneller dan de huidige Focus Electric. De elektrische Focus heeft een verwacht bereik van 160 km volgens de normen in de Verenigde Staten. 

De vernieuwde Focus Electric, die eind volgend jaar in productie gaat, biedt Europese en Noord-Amerikaanse klanten ook:

  • SmartGauge met EcoGuide LCD-instrumentencluster die over een groot aantal
  • instelbare displays beschikt waarop de bestuurder het energieverbruik van de elektrische auto in real-time kan aflezen, wat bijdraagt tot een zo zuinig mogelijke rijstijl
  • Brake Coach, nog een slimme voorziening die de bestuurder stimuleert om
  • geleidelijk te remmen om de gewonnen energie via het Regenerative Braking System te maximaliseren. Hoe meer energie een bestuurder wint door te remmen, hoe meer energie wordt teruggegeven aan de accu van de auto
  • Prettige rijeigenschappen met soepel stuurgedrag en goede handelbaarheid, wat
  • bestuurders een sterker connected-to-the-road-gevoel geeft

Ford kijkt ook naar hoe het bedrijf zich kan onderscheiden in de markt door zich te richten op de klantervaring en niet alleen op de auto zelf. Het bedrijf verandert zijn productontwikkelingsproces om deze verschuiving te ondersteunen.

Naast traditioneel marktonderzoek investeert Ford wereldwijd in maatschappelijk onderzoek, waarbij de interactie van consumenten met auto's wordt bestudeerd en nieuwe inzichten worden verworven in de cognitieve, sociale, culturele, technologische en economische nuances die van invloed zijn op productontwerp. Het team sociale wetenschappers werkt al maanden aan het verkennen van onderwerpen als de toekomst van luxe vervoer, hoe mensen relaties met hun auto's opbouwen en de rol van de pick-up truck in het Amerikaanse binnenland.

Ford

Ook nieuw in het productontwikkelingsproces is dat ontwerpers niet alleen producten, maar ook volledige illustraties van de klantervaring schetsen. Deze visualiseren de beleving die elk product moet bieden. De vignetten die staan voor een unieke gebruikersreis vormen een naadloze integratie van hardware- en software-ervaringen.

De techniek die wordt toegepast bij het ontwikkelen van de gebruikerservaring speelt ook een belangrijke rol bij de ontwikkeling van Ford Smart Mobility. Met dit plan moet het bedrijf op een hoger plan worden gebracht waar het connectiviteit, mobiliteit, autonome auto's, klantervaring en gegevens en analyse betreft.

Ford breidt het onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma voor elektrische auto's wereldwijd uit. Electrified Powertrain Engineering-teams kunnen zo gemeenschappelijke technologieën delen en accu's virtueel in real-time testen. Dit versnelt de ontwikkeling van nieuwe technologie waardoor kostbare prototypen minder vaak nodig zijn.

Ford breidt ook uit in Europa en China om onderzoek en ontwikkeling op het gebied van accutechnologie voor nieuwe markten te versnellen. Door het gebruik van innovatieve hardware- en softwaresystemen die bekend staan als HIL (Hardware in a Loop), kan het internationale team accutechnologie- en regelsysteemhardware in een virtuele omgeving testen en zo simuleren hoe accu's en regeleenheden zich gedragen onder verschillende, vaak loodzware, omstandigheden overal ter wereld.

Ford
 
Websitewww.ford.nl
Deel via