8 december 2015
 

Renault Life

Renault start eigen YouTube kanaal

8 december 2015 | Renault is in Nederland gestart met een YouTube programma met een vast format op een vast tijdstip. Het programma genaamd Renault Life wordt gepresenteerd door acteur Vincent Croiset. Dit heeft inmiddels geresulteerd in bijna 8 miljoen minuten bekeken programma's van de autofabrikant op YouTube.

In Renault Life wordt de kijker iedere twee weken op donderdag om 17.00 uur meegenomen naar verschillende bijzondere Nederlanders, zoals iemand met een historische Renault, een jonge fotografe, een eigenaar van een foodtruck en een zegevierende autocoureur. De hoofdpersonen zijn heel diverse personages, maar hebben één ding gemeen; ze hebben allemaal een enorme passie voor wat ze doen. De interviews gebeuren met behulp van één van de modellen die Renault rijk is.

Renault Life

De keuze van Renault om in te zetten op online video sluit goed aan bij de wensen van de nieuwe consument. Zo blijkt uit de Auto Shopper Study 2015 van Google en TNS dat 65% van de kopers in Europa online informatie zoekt over de aanschaf van een nieuwe auto.

Het succes van de videostrategie heeft inmiddels geresulteerd in een totale kijktijd van 7.912.051 minuten op de afleveringen van Renault Life, wat gelijk staat aan 15 jaar en 15 dagen.

Renault Life
 
Websitewww.renault.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!