5 november 2015
Opel Insignia (2008 - 2017)

Opel Insignia (2008 - 2017)

Opel Insignia nu met IntelliLink en OnStar

5 november 2015 | Opel voorziet de Insignia van een nieuw navigatiesysteem (Navi 900 IntelliLink) en een online service (OnStar). De laatste generatie van het Navi 900 IntelliLink-systeem werkt met de Apple iPhone 5 en nieuwere modellen. Met dit systeem heeft de bestuurder toegang tot de kaarten en nieuwsdiensten van Apple CarPlay. Andere apps werken met de stembediening van Siri Eyes Free of met het touchscreen in de middenconsole.

Apple CarPlay toont de relevante iPhone-apps voor de bestuurder. Zo wordt telefoneren, berichten verzenden en ontvangen en muziek beluisteren rechtstreeks mogelijk vanaf het aanraakscherm of via spraakbediening. Apple CarPlay ondersteunt de apps Phone, Messages, Maps, Music, Spotify en diverse apps van derden. De volledige lijst is te vinden op apple.com/ios/carplay. 

Opel Insignia (2008 - 2017)

Het vernieuwde Navi 900 IntelliLink biedt ook de mogelijkheid een persoonlijke startpagina en favorieten in te stellen. Er zijn zestig geheugenplaatsen beschikbaar voor favoriete radiozenders, contacten, adressen, telefoonnummers, artiesten of afspeellijsten. Om de bestuurder zo min mogelijk af te leiden, staat de belangrijkste IntelliLink-informatie op het instrumentenpaneel, tussen de snelheidsmeter en de toerenteller. De bestuurder en passagier voorin kunnen via een USB-aansluiting video's bekijken. Om veiligheidsredenen is dit uiteraard alleen mogelijk als de auto staat geparkeerd.

Navi 900 IntelliLink behoort tot de standaarduitrusting van de Business+ uitvoeringen. Voor de Edition-, Cosmo- en Country Tourer-uitvoeringen is het systeem beschikbaar voor respectievelijk € 1895,- en op de Insignia OPC, als onderdeel van het OPC+ pakket, voor € 1.995,-. 

Opel Insignia (2008 - 2017)

Connectiviteits- en servicedienst OnStar maakt van de auto een mobiele WI-FI hotspot. Opel biedt een ingebouwde 4G LTE-verbinding die tien keer sneller is dan de huidige 3G-technologie en die speciaal is ontworpen voor gebruik in de auto. De externe antenne garandeert een stabiele internetverbinding voor maximaal zeven apparaten aan boord.

OnStar biedt abonnees te allen tijde de mogelijkheid om contact op te nemen met het OnStar-servicecenter, waar een adviseur hen in de eigen taal te woord staat. Het OnStar-servicecenter is 24 uur per dag en 365 dagen per jaar bereikbaar. Eén druk op een knop volstaat om gebruik te maken van deze dienst. Dankzij de simkaart van het systeem is hier geen smartphone voor nodig. 

Opel Insignia (2008 - 2017)

Daarnaast biedt Opel de MyOpel app. Daarmee kunnen OnStar-abonnees ook hulp vragen wanneer zij niet in de buurt zijn van hun voertuig. De portieren kunnen bijvoorbeeld op afstand worden vergrendeld en ontgrendeld, ook verstrekt de app belangrijke voertuiggegevens zoals bandenspanning, brandstofpeil en oliekwaliteit.