3 september 2015
Subaru Outback

Subaru Outback

Subaru Outback valt in de prijzen

3 september 2015 | De Subaru Outback heeft recent diverse onderscheidingen in ontvangst mogen nemen. Het Canadese Car Guide (Guide de l'Auto) heeft voor het zevende jaar op rij de Subaru Outback aangewezen als beste koop in de categorie 'SUV's onder 50.000 dollar'. Daarnaast wist de Outback in Duitsland dankzij EyeSight, het standaard veiligheidssysteem, de prestigieuze Automotive Brand Contest te winnen in de categorie 'Toekomst, Mobiliteit en Onderdelen'. De titel 'Beste Koop' en de Duitse prijs onderstrepen de kwaliteiten van Subaru's vlaggenschip.

Car Guide is al ruim 50 jaar een van Canada's meest gerenommeerde autobladen en wordt door veel kopers van een nieuwe auto gezien als de belangrijkste keuzehulp bij aanschaf. De 'Beste Koop' in de verschillende categorieën wordt jaarlijks door een vakjury van ervaren journalisten geselecteerd. Het Automotive Brand Contest is de enige onafhankelijke, internationale designcompetitie voor automerken. Met de competitie beloont de German Design Council, bestaand uit 200 grote bedrijven, onderscheidende product- en communicatieontwerpen.

Subaru Outback

Om door Car Guide als beste koop aangemerkt te worden, wordt een auto door de jury beoordeeld op een groot aantal aspecten: brandstofverbruik, betrouwbaarheid, veiligheid, bruikbaarheid, rijeigenschappen, multimedia aan boord en tot slot de algehele uitstraling van het model. Op al deze punten scoorde de Subaru Outback bovengemiddeld goed en sleepte daarmee de titel in de wacht.

De Automotive Brand Contest werd door de Outback gewonnen vanwege de uitgebreide functionaliteit en relatieve eenvoud van het door Subaru zelf ontwikkelde EyeSight. Het systeem bestaat uit twee naast de binnenspiegel geplaatste stereocamera's die werken als een extra paar ogen.

Subaru Outback

Het succes van de Outback is niet vreemd. In Canada valt hij in de smaak vanwege zijn robuuste karakter, in Nederland spelen met name factoren als veelzijdigheid, veiligheid en comfort een belangrijke rol. Standaard zijn onder andere een krachtige benzine- of dieselboxermotor, CVT-automaat, Subaru's  vierwielaandrijving (Symmetrical All Wheel Drive) en EyeSight. In Nederland zijn sinds de introductie dit jaar inmiddels 138 Outbacks verkocht, een toename van 700 procent ten opzichte van 2014.