15 juli 2015
 

Mercedes-AMG

Compacte modellen van Mercedes-AMG nu te bestellen

15 juli 2015 | Mercedes-AMG heeft zijn compacte modellen CLA 45 4MATIC, CLA 45 4MATIC Shooting Brake en GLA 45 4MATIC opgewaardeerd. Dit komt tot uiting in technische innovaties en de verder gepersonaliseerde uitrustingsmogelijkheden. De modellen kunnen met onmiddellijke ingang besteld worden en staan vanaf september bij de dealer. De Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC is leverbaar vanaf 66.295 euro de CLA 45 4MATIC Shooting Brake vanaf 66.995 euro en de GLA 45 4MATIC vanaf 68.795 euro (inclusief BTW en BPM).

De Mercedes-AMG A 45 4MATIC heeft een AMG 2.0-liter viercilinder turbomotor met een vermogen van 280 kW/381 pk; een toename van 15 kW/21 pk ten opzichte van de vorige modellen. Het maximale koppel is toegenomen met 25 Nm tot 475 Nm. De herziene versnellingsbakverhoudingen van de zeventraps sporttransmissie met dubbele koppeling en de nieuwe DYNAMIC SELECT-transmissiemodi (bekend uit de Mercedes-AMG GT) tillen het totale vermogenspalet naar een hoger niveau. De rijdynamiek kan nog worden afgestemd door optionele extra's als het AMG RIDE CONTROL-sportonderstel en het AMG DYNAMIC PLUS-pakket.

Mercedes-AMG

De CLA 45 4MATIC accelereert nu in 4,2 seconden van 0 tot 100 km/h, dat is 0,4 seconde sneller dan zijn voorgangers (Shooting Brake: 4,3 sec., GLA: 4,4 sec.). Tegelijkertijd is het verbruik onveranderd gebleven ten opzichte van de voorgaande modellen: de NEDC verbruikscijfers van de CLA 45 4MATIC en CLA 45 4MATIC Shooting Brake bedragen 6,9 liter per 100 kilometer (hetgeen overeenkomt met 161 g/km CO2). De GLA 45 4MATIC heeft een brandstofverbruik van 7,4 l/100 km (172 g/km CO2).

De motor-, transmissie- en stuurkarakteristiek van de compacte modellen van Mercedes-AMG kunnen nu met de nieuwe, standaard AMG DYNAMIC SELECT-rijprogramma's via een draaiknop worden aangepast . Er is keuze uit vier programma's: 'Comfort', 'Sport', 'Sport +' en 'Individual' of 'Race' (deze laatste in combinatie met het AMG RIDE CONTROL-sportonderstel).

Mercedes-AMG

Een andere nieuwe voorziening is het AMG DYNAMIC PLUS-pakket, dat de rijdynamiek aanscherpt. Belangrijk onderdeel daarvan is het nieuw ontwikkelde mechanische sperdifferentieel op de vooras, dat in belangrijke mate de tractie verbetert bij een sportieve rijstijl. De grootste voordelen daarvan worden duidelijk bij snelle acceleraties vanuit bochten, waarbij het sperdifferentieel maximale grip en een grote zijwaartse acceleratie mogelijk maakt. Bovendien worden de compacte sportmodellen er aanzienlijk stabieler van tijdens lastwisselingen en bij hoge snelheden.

Het AMG DYNAMIC PLUS-pakket omvat ook het AMG RIDE CONTROL-sportonderstel: dit is inclusief het aanvullende rijprogramma 'Race' en de tweetraps adaptieve demping. Het systeem werkt volledig automatisch en past de dempingskracht voor elk wiel afzonderlijk aan, afhankelijk van de rijsituatie en de wegdekomstandigheden.

Mercedes-AMG

Een andere dominante factor in het wendbare en dynamische karakter van de krachtsoverbrenging is de standaard AMG SPEEDSHIFT DCT zeventraps sporttransmissie. Dankzij de nieuwe, kortere overbrengingen in de 3e tot de 7e versnelling ervaart de bestuurder een dynamischere acceleratie bij alle snelheden. Samen met geoptimaliseerde respons- en schakeltijden zorgen de kortere overbrengingen bij het opschakelen voor een betere overdracht.

De nieuwe compacte sportmodellen van AMG brengen het vermogen van de motor standaard over naar alle vier de wielen voor optimale tractie. De traploze koppelverdeling van het AMG Performance 4MATIC-systeem loopt uiteen van alleen voorwielaandrijving tot een 50:50 verdeling van de kracht naar de voor- en achteras. Een meerplatenkoppeling in het differentieel op de achteras brengt het motorkoppel desgewenst binnen een fractie van een seconde naar de achterwielen.

Mercedes-AMG Mercedes-AMG Mercedes-AMG
 
Websitewww.mercedes.nl
Deel via