16 april 2015
 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz presenteert 'Mercedes me'

16 april 2015 | Mercedes-Benz presenteert 'Mercedes me': een gepersonaliseerde toegang tot het merk Mercedes-Benz. Onder Mercedes me bundelt de fabrikant alle overkoepelende innovatieve en klantgerichte services, producten en lifestyle. De geboden diensten zijn altijd voor iedere individuele klant toegankelijk op het digitale platform dat in het voorjaar van 2014 gelanceerd is.

Mercedes me bestaat uit vijf domeinen: 'move me', 'connect me', 'assist me', 'finance me' en 'inspire me'. Het beslaat alle productrelevante gebieden, zoals aankoop, financiering en onderhoud van voertuigen, maar ook de internationale mobiliteitsservices van Daimler. Op deze manier kan Mercedes me alle service- en mobiliteitspijlers integreren.

Via een persoonlijke Mercedes ID hebben klanten op Mercedes.me altijd en overal toegang tot specifiek op de individuele klant gerichte gegevens in de vorm van informatie, services, producten en aanbiedingen. Nieuwe mogelijkheden om met de klant in gesprek te gaan verbeteren de klantenservice, informatieuitwisseling en interactie. Hierbij worden ook onderwerpen als reizen, lifestyle en entertainment belicht.

Mercedes-Benz

De services van 'Mercedes connect me' geven de klant de gelegenheid wanneer en waar dan ook verbinding te maken met zijn of haar voertuig. De connectiviteitservice omvat ongevals-, onderhouds- en pechservice maar ook het noodoproepsysteem van Mercedes-Benz en de telediagnose. Via Remote Online weet de klant waar zijn voertuig geparkeerd staat, of de portieren gesloten zijn en hoeveel brandstof er in de tank zit. Ook de standkachel kan via Remote Online ingeschakeld worden.

'Mercedes move me' biedt mobiliteitsoplossingen, of de gebruiker nu een auto bezit of niet. Met moovel, car2go, car2go black en Park2gether biedt Daimler Mobility Services GmbH belangstellenden een  keuzereeks uit individuele mobiliteitsdiensten. Daarbij krijgt de klant een ruimere keuze dankzij strategische samenwerkingsverbanden, als bijvoorbeeld met de smartphone taxiservice MyTaxi, de chauffeursservice Blacklane en de busleverancier FlixBus. De autoverhuur Mercedes-Benz Rent is een waardevolle extra dienst van Mercedes move me.

"Mercedes assist me" biedt een persoonlijk aangepaste service voor de bezitter van een Mercedes-Benz tegen overzichtelijke kosten. Dit omvat online toegang tot customer service, zoals een automatische functie om een afspraak maken. Buiten dit kunnen alle bestuurders online contact maken met de MercedesBenz dealer van hun keuze.

Mercedes-Benz

"Mercedes finance me" biedt de klant financiële diensten op maat en verleent hem of haar gemakkelijk toegang tot de brede reeks van Daimler Financial Services; van financieringsoplossingen tot individueel lease-aanbod en de juiste verzekeringspolis voor zijn of haar ideale auto.

"Mercedes inspire me" nodigt klanten uit om actief met Mercedes-Benz het gesprek aan te gaan. De mogelijkheden zijn divers. Zo wordt er inzicht gegeven in de research- en ontwikkelingsactiviteiten van Mercedes-Benz, met interessante verhalen over innovaties, technologieën en mobiliteit. Via een community kan de klant bovendien innovatieve businessconcepten van Mercedes-Benz volgen vanaf het moment dat ze ontstaan. Door interacties met experts van verschillende disciplines wordt de klant in een vroeg stadium betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe technologieën en diensten en is het mogelijk eigen ideeën en suggesties aan te dragen. Via 'My News' kan de klant de aangeboden nieuwsberichten filteren en het aanbod aan zijn persoonlijke interessegebieden aanpassen.

Mercedes me kent geen einddatum en is een lopend project dat zich steeds verder ontwikkelt en voortdurend nieuwe mogelijkheden zal krijgen; daarbij staan de wensen en behoeften van de klant altijd centraal. Het online platform is momenteel beschikbaar in 10 verschillende talen, ook in het Nederlands, en compatible met alle mobiele telefoons.

Mercedes-Benz Mercedes-Benz
 
Websitemercedes.me
Deel via