14 januari 2015
Ford C-Max

Ford C-Max

Ford introduceert C-MAX Plug-In Hybride

14 januari 2015 | Ford breidt zijn assortiment uit met de C-MAX Plug-In Hybride. De C-MAX Plug-In Hybride is in Europa de zuinigste Ford die is uitgerust met een benzinemotor, in dit geval een 2,0-liter Atkinson-cyclusmotor. In combinatie met een 7,6 kWh lithium-ionbatterij en een elektromotor zorgt deze voor een theoretisch brandstofverbruik van 2,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 46 g/km.

In de elektrische modus heeft de C-MAX Plug-In Hybride een actieradius van 44 km km en haalt de auto een topsnelheid van 137 km/u. De batterij kan in twee uur worden opgeladen bij een geschikt laadstation. Wordt er gebruikgemaakt van een standaard stopcontact, dan duurt het laden drie uur.

Ford C-Max

Een regenererend remsysteem behoudt bij remmen 95 procent van de vrijkomende energie voor hergebruik. Dit levert minder uitstoot en een lager brandstofverbruik op. Bestuurders kunnen de efficiëntie verder verbeteren met de "Smartgauge"-interface. Deze houdt het brandstof- en energieverbruik in de gaten en verlaagt dit via een aantal voorzieningen, zoals "Brake Coach", die het geleidelijk remmen stimuleert en zo meer energie aan de batterij retourneert. Aerodynamische verbeteringen aan de motorkap, dakstijlen en de wielkasten zorgen voor een lagere luchtweerstand.

De nieuwe C-MAX Plug-In Hybride komt als eerste op de markt in Nederland en kost € 34.995,-. De leaseprijs bedraagt € 539,- per maand bij een jaarkilometrage van 20.000 km en een looptijd van 60 maanden.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!