9 juli 2014
 

Smart

Smart start nieuwe reclame-campagne

9 juli 2014 | Functionaliteit, innovatie en blijdschap: dat zijn de waarden waar smart voor staat en die het merk zo uniek maken. Smart is naar eigen zeggen een toekomstgericht en visionair merk dat gebaseerd is op een fantastisch idee. Smart wil meer zijn dan alleen een auto: Smart wil staan voor een uitdrukkingsvorm van "stadse levensvreugde". Dit alles brengt de nieuwe merkencampagne tot uitdrukking die onder het motto 'FOR' van start gaat.

De merkencampagne luidt voor smart een nieuw tijdperk in, want het is tegelijkertijd de voorbode van de nieuwe auto's van smart. De nieuwe Smart ForTwo en de nieuwe Smart ForFour vieren op 16 juli al hun wereldpremière in Berlijn.

Smart

'FOR' staat voor een constructieve, positieve en optimistische levensstijl die de wereld kan veranderen. Maar 'FOR' is ook een appèl om niet tot de groep te willen behoren die altijd overal 'tegen' is, maar juist een positieve bijdrage wil leveren: voor meer levenskwaliteit in de stad, voor meer ruimte, voor meer mobiliteit, voor meer vreugde. Deze levensstijl zit in de genen van het merk smart. De campagne start begin juli en bestaat naast een Europese traditionele campagne uit online- en social media-activiteiten en een roadshow.

De nieuwe merkenpositionering is ook zichtbaar in het nieuwe corporate design. Het vernieuwde logo is zelfbewuster en moderner. De merkenring, die ook in de producten een centralere en dominante plaats heeft gekregen, is groter en straalt meer dan ooit tevoren. Ook het woordmerk is sprekender geworden. Het startsein voor de nieuwe huisstijl valt samen met het begin van de nieuwe merkencampagne.

Smart

De print-uitingen zullen tijdens grote marketingactiviteiten ook in de showrooms te zien zijn. Alle klassieke campagne-onderdelen nodigen de doelgroep uit tot deelname aan en identificatie met 'FOR'. www.smart.com/FOR en de hashtag '#WhatAreYouFOR' vormen binnen de totale communicatie hierbij een centraal element.

Bijbehorende films openen als het ware de deur voor een nieuwe levensstijl: ze beloven verrassende en emotionele inhoud en claimen op onderhoudende wijze aan dat 'FOR' meer is dan een reclamebelofte. Het zou een levensstijl zijn die de steden duurzaam kan veranderen: FOR a safer city, FOR more smiles, FOR a colourful city, FOR a new urban joy.

Smart

Een belangrijk onderdeel van de merkencampagne is een roadshow door Europa. Smart nodigt de bewoners van 15 Europese steden, waaronder Amsterdam, uit om samen de levensvreugde in hun stad te vieren. Van 25 t/m 28 september strijkt de FOR roadshow neer in de Nederlandse hoofdstad. De sterren zijn de nieuwe Smart ForTwo en de nieuwe Smart ForFour. Bezoekers kunnen de nieuwe modellen ter plekke bekijken en een afspraak maken voor een proefrit.

Smart Smart Smart
 
Websitewww.smart.nl
Deel via