5 juni 2014
 

Mercedes-Benz

Eerste Mercedes me Store geopend

5 juni 2014 | Mercedes-Benz heeft vandaag aan de prominente Binnenalster in Hamburg de eerste Mercedes me Store geopend. De city store met een totaaloppervlak van 550 m2 biedt een interactieve merk- en productbeleving. Klanten en belangstellenden kunnen zich via touchscreens, configuratietools of in een persoonlijk gesprek laten informeren over het merk Mercedes-Benz, het modellenpalet en het serviceaanbod. Een lounge-, bistro- en tentoonstellingsgedeelte voor vernissages, lezingen of concerten moeten de merkbeleving compleet maken.

De city stores vormen een integraal bestanddeel van het initiatief 'Best Customer Experience' waarmee Mercedes-Benz in de zomer van 2013 van start is gegaan. Naast het internationale productoffensief is Best Customer Experience één van de pijlers van de groeistrategie 'Mercedes-Benz 2020'. Voor het einde van dit jaar volgen nog meer Mercedes me Stores. Op dit moment beschikt het merk met de ster over ongeveer 20 stores op exclusieve toplocaties in stadscentra en de planning is om dit aantal voor het eind van dit decennium te verdubbelen.

Drie maanden geleden heeft Mercedes-Benz op de Autosalon van Genève het nieuwe merk 'Mercedes me' gepresenteerd en daarmee een nieuw tijdperk voor automotive gerelateerde diensten ingeluid. Alle elementen van Best Customer Experience komen hier samen. Mercedes me biedt op een comfortabele manier toegang tot bestaande én toekomstige services van de premium autofabrikant uit Stuttgart: virtueel en altijd beschikbaar via Mercedes.me en persoonlijk in de Mercedes me Stores in de stad.

Mercedes-Benz

Het doel is, mensen te enthousiasmeren met individuele tailormade aanbiedingen; onafhankelijk van het feit of zij een Mercedes, een andere auto of helemaal geen auto hebben. Daarmee richt Mercedes-Benz sterker dan ooit tevoren de focus op de klanten. Mercedes me bestaat uit de vijf onderdelen 'move me', 'connect me', 'assist me', 'finance me' en 'inspire me' en richt zich op thema's die met het product te maken hebben zoals autoverkoop, financiering en onderhoud.

In de Mercedes me Store in Hamburg worden op een totaal oppervlak van 550 m2 autopresentaties, gastronomie, events, informatie en advies alsmede digitale interactie met elkaar gecombineerd. De ruimte is onderverdeeld in drie zones. Het middelpunt wordt gevormd door het 350 m2 grote lounge- en restaurantgedeelte met mogelijkheden voor het tentoonstellen van auto's en wisselende kunstcollecties maar ook voor het organiseren van lifestyle events.

De Store beschikt ook over een studio waarin klanten en belangstellenden zich kunnen laten informeren over het merk Mercedes-Benz en zijn producten en services. Daarnaast is er een ruimte waar klanten in een privésfeer persoonlijk advies kunnen krijgen. De hele Mercedes me Store biedt tal van digitale mogelijkheden zoals multi-touchscreens, tablets en plasmabeeldschermen.

Mercedes-Benz

Mercedes me Stores zoals de vestiging in Hamburg zijn slechts een onderdeel van het gedifferentieerde klantencontact bij Mercedes-Benz. Het doel van Best Customer Experience is om de klanten individueel te benaderen; van het eerste contact via het advies en de proefrit tot de aankoop en de After Sales service. Hiervoor werkt het concern volgens het multi channel principe dat tal van verschillende verkoopconcepten met elkaar verbindt en daardoor een aanvulling vormt op het aanbod van de traditionele Mercedes-Benz showrooms.

Hamburg is de eerste stad ter wereld waar Mercedes-Benz alle concepten van zijn multi channel verkoop parallel aanbiedt. Mercedes-Benz is bijvoorbeeld al eind 2013 als eerste premium fabrikant begonnen met de online-verkoop van nieuwe auto's in samenwerking met de vestiging in Hamburg. De respons is uiterst positief: het platform is tot nu toe door ongeveer 130.000 belangstellenden bezocht. Uit proefritten is bovendien gebleken dat via dit verkoopkanaal vooral jonge mensen van midden twintig bereikt worden en dat is precies de doelgroep. Het pilot project is begin dit jaar uitgebreid naar Warschau. Ook nieuw zijn verkoopadviseurs die sinds eind 2013 in Hamburg en Warschau werkzaam zijn. Zij bezoeken klanten en geïnteresseerden thuis, organiseren proefritten en brengen de auto's naar de gewenste locatie. Product Conciërges gaan in de toekomst helpen bij alle vragen over de auto en de functies ervan. Mercedes-Benz zal deze nieuwe functies in de komende twee jaar wereldwijd invoeren.

Naast de Mercedes me Store is Mercedes-Benz in stadscentra ook vertegenwoordigd met tijdelijke formats zoals paviljoens en mobiele pop-up stores. Deze tijdelijke concepten zijn een rechtstreekse en comfortabele mogelijkheid om kennis te maken met het merk, vooral voor mensen die tot nu toe geen contact hadden met Mercedes-Benz. Vorig jaar bleek tijdens een evenement in Hamburg bijvoorbeeld dat veel bezoekers daar voor het eerst direct contact hadden met het merk. Vanwege de positieve respons heeft het concern besloten, deze tijdelijke formats overal ter wereld aan te bieden. In Hamburg zijn de pop-up stores in de vorm van zeecontainers al sinds mei op pad. In Warschau wordt na het succes van vorig jaar het paviljoen 'Stacja Mercedes' ook in deze zomer weer geopend. Vanaf 14 juni wordt het meer dan 200 m2 grote paviljoen 90 dagen lang weer het toneel van diverse evenementen en een trefpunt voor de inwoners van de stad. Vorig jaar bezochten meer dan 20.000 mensen het paviljoen en werden 600 proefritten gemaakt.

Mercedes-Benz

De Mercedes me Store in Hamburg opent op 6 juni haar deuren voor bezoekers. De officiële opening vindt op 14 juni plaats. Ter gelegenheid daarvan presenteert Mercedes-Benz een tentoonstelling van de Berlijnse fotokunstenaar Olaf Heine die wereldberoemd is vanwege zijn gedetailleerde fotoportretten van musici, acteurs, schrijvers en sporters.

Mercedes-Benz Mercedes-Benz Mercedes-Benz
 
Websitewww.mercedes.nl
Deel via