7 april 2014
 

Subaru WRX

Subaru introducteert vierde generatie WRX STI

7 april 2014 | Subaru introduceert de nieuwe WRX STI. Zoals de naam al doet vermoeden, gaat het ook hier weer om het meest sportieve model van het Japanse merk. Technisch hoogtepunt is zonder twijfel de aandrijflijn. Zoals de meeste Subaru's beschikt de WRX STI over het Symmetrical All Wheel Drive (AWD).

De permanente vierwielaandrijving is gekoppeld aan een compacte en oersterke Boxermotor met turbo. De combinatie zorgt er ook voor dat bij de WRX STI het vermogen gemakkelijk in de hand zou zijn te houden. Subaru noemt die  mix van beheersbaarheid en rijplezier "Pure Power in Your Control".

Subaru WRX

Voor de aandrijving van de WRX STI zorgt een 2,5 liter boxermotor met turbo, goed voor een maximum vermogen van 300 pk en een maximum koppel van 407 Nm. Het aggregaat kent dankzij verschillende standen van het motormanagementsysteem een breed scala van karakters: van dociel tot uitermate scherp. De keuze is aan de bestuurder, zoals hij ook dankzij een meervoudig verstelbare centerdifferentieel, oftewel een Driver's Control Center Differential (DCCD), de krachtstromen naar de wielen kan bepalen.

Deze ingrediënten hebben het uiterste gevergd van de technici van het merk. Net als bij vorige generaties van de WRX STI, zijn vele hogesnelheidskilometers afgelegd op de altijd uitdagende en veeleisende Nürburgring.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!