10 september 2013
Renault Initiale Paris

Renault Initiale Paris

Renault toont Initiale Paris in Frankfurt

10 september 2013 | Renault staat op de komende internationale autoshow van Frankfurt (IAA, van 12 t/m 22 september) in het teken van de designstrategie 'Life Cycle'. Voor het eerst worden alle zes conceptauto's gepresenteerd die de basis zijn van de designstrategie 'Life Cycle' van Renault, bedacht door Laurens van den Acker. Een primeur is de Initiale Paris; het zesde model in de designstrategie en een voorbode van de nieuwe generatie Renault Espace.

Renault presenteert de Initiale Paris. Dit is het zesde conceptmodel in de 'Life Cycle' van Renault – de designstrategie die is ingezet door hoofd-design Laurens van den Acker. De Initiale Paris vertegenwoordigt drie functies als conceptauto:

  1. De auto staat voor het zesde stadium in de designstrategie 'Life Cycle' van Renault: het thema 'wijsheid'. De Initiale Paris drukt onbevangenheid uit.
  2. Het is ook een voorbode van de volgende generatie van de Renault Espace. "Initiale Paris" wordt ook de benaming van de modellen van Renault in het topsegment.
  3. De conceptauto illustreert de ambities van Renault en de expertise die het heeft met betrekking tot het premiumsegment.
Renault Initiale Paris

Het studiemodel is 4,85 meter lang en belooft een uitzonderlijk ruim interieur. Ondanks dat de proporties vergelijkbaar zijn met die van de huidige Espace, is de Initiale Paris circa 250 kg lichter.

De Initiale Paris heeft de uitstraling van een sedan, het karakter van een SUV en de ruimte van een MPV. Hij is voorzien van een panoramadak, dat 'speelt' met het licht. Dankzij de opvallende grille, de gespierde schouderlijn en de 22 inch wielen is de Initiale Paris de aandachtstrekker op de stand van Renault.

Renault Initiale Paris

Het audiosysteem is speciaal door Bose ontwikkeld voor de Initiale Paris. Het eerste audiosysteem dat voor een conceptauto van Renault op maat is gesneden (bestaande uit dertig speakers en twee subwoofers).

De Initiale Paris wordt aangedreven door een nieuw ontwikkelde dCi 130-dieselmotor, gekoppeld aan een automatische EDC-transmissie met dubbele koppeling. Ondanks het tot 400 Nm toegenomen koppel is de nieuwe dCi 130 EDC zo'n 25 procent zuiniger en stoot hij 40 gram CO2/km minder uit dan de huidige dCi 130.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!