17 april 2013
Opel Adam

Opel Adam

Opel Adam wint Red Dot-designprijs

17 april 2013 | De Opel Adam valt in de smaak bij zowel deskundigen als klanten, dankzij zijn onconventionele uiterlijk en moderne technologie. Getuige daarvan is de designprijs 'red dot', die de jury van 37 internationale deskundigen heeft toegekend aan Opels personalisatiekampioen.

Als winnaar van de prijs 'product design 2013' in de categorie 'Automotive and Transport' slaagde de Adam erin om "zich te laten gelden ondanks de uiterst intense concurrentie". "We wonnen de afgelopen jaren al verschillende 'red dot'-designprijzen en met ons nieuwe lifestylemodel zetten we die traditie voort. Tegelijkertijd is het een veelbetekenend statement voor onze innovatieve kracht", zegt Niels Loeb, Opel Chief Designer Exterior.

Opel Adam

Dit jaar waren er meer deelnemers dan ooit voor de 'red dot'-designprijs. Maar liefst 1.865 bedrijven en vormgevers uit 54 landen legden de deskundige jury in totaal 4.662 producten voor in 19 categorieën. De prijs wordt officieel uitgereikt op het 'red dot gala' op 1 juli 2013, in het Aalto Theater in Essen. Meer dan 1.200 internationale gasten vanuit de bedrijfswereld, de politiek en de media worden verwacht. Om de 'red dot'-prijzen wordt gewedijverd in een van de grootste en meest erkende designwedstrijden, die al in 1955 voor het eerst georganiseerd werd.

Gepersonaliseerde vormgeving, dat is wat de Opel Adam definieert, want geen andere auto in deze klasse kan meer dan 61.000 varianten bieden voor het exterieur en bijna 82.000 voor het interieur. Dat gaat van 12 carrosseriekleuren en drie bijkomende combineerbare dakkleuren tot 31 verschillende wieldesigns met unieke clips en details zoals de hemelbekledingen met ledverlichting.