28 juni 2012
 

Toyota

Toyota is groenste merk volgens Interbrand

28 juni 2012 | Toyota staat voor de tweede achtereenvolgende keer bovenaan op de lijst van Interbrand Best Global Green Brands. Het volledig geïntegreerde milieubeleid binnen de Toyota organisatie en de uitbreiding van de Full Hybrid Prius tot een heuse Prius-familie hebben bijgedragen aan deze topnotering.

Het merkenadviesbureau Interbrand meet het verschil tussen de publieke perceptie van een bedrijf met betrekking tot het gevoerde milieubeleid. Met andere woorden: het groene imago en de praktijk op basis van publiekelijk beschikbare gegevens. Net als in 2011 eindigde Toyota ook in 2012 op de eerste plaats van de ranglijst.

De totale verkoop van hybride Toyota's passeerde in april van dit jaar de mijlpaal van vier miljoen exemplaren wereldwijd, waarvan 430.000 stuks in Europa. In Nederland was vorig jaar bijna een kwart van de totale Toyota verkopen een Hybrid model. Voor dit jaar streeft Toyota in Nederland een verkoopaantal van 15.000 Hybrid modellen na, zo'n 40 procent van het totaal aantal Toyota registraties dat verwacht wordt.

Toyota

De verwachte stijging van het aantal hybride modellen is het gevolg van een duidelijke verbreding van het aanbod. Behalve de onlangs vernieuwde Prius en Auris, bestaat dit uit de pas geïntroduceerde zevenpersoons Prius Wagon en binnenkort de Prius Plug-in Hybrid (een auto die in staat is om ongeveer 25 kilometer volledig elektrisch te rijden, waarna de hybride-motor het overneemt). Ook de nieuwe hybride Yaris zal een belangrijke bijdrage leveren aan de verwachte groei in Nederland.

Toyota blijft zich naar eigen zeggen richten op het ontwikkelen van de ultieme eco-auto. Daarbij richt het alles op de vermindering van CO2-uitstoot van het productieproces tot de verkoop via hergebruik en recycling.

Toyota
 
Websitewww.toyota.nl
Deel via