18 juni 2012
Nissan Leaf (2011 - 2017)

Nissan Leaf (2011 - 2017)

Nissan Leaf krijgt eigen instructievideo

18 juni 2012 | Nissan introduceert een volstrekt nieuw initiatief: de eerste instructievideo die door eigenaren van de Nissan LEAF is gemaakt voor eigenaren van auto's van dat model. Deze innovatieve aanpak heeft als belangrijkste doel nieuwe eigenaren ten volle te laten profiteren van alle gebruiksmogelijkheden die deze volledig elektrisch aangedreven auto biedt. De video wordt geïntroduceerd op dag 70 van de honderd die de Big Turn On-campagne van Nissan duurt. De Big Turn On is een pan-Europees initiatief om de voordelen van elektrisch rijden over het voetlicht te brengen.

De videobeelden zijn gemaakt als onderdeel van de Big Turn On-campagne, die ten doel heeft in een periode van honderd dagen ten minste een miljoen autobezitters in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Nederland te overtuigen van de voordelen van elektrisch rijden. De teller staat, met nog dertig dagen te gaan, op 900.000.

Op de instructievideo en handleiding zijn vier Britse eigenaren van een Nissan LEAF te zien, die de technologie en de prestaties demonstreren van volledig elektrische auto's. Ze zijn te vinden op The-big-turn-on.com én op YouTube.

Nissan Leaf (2011 - 2017)

Een van de vier eigenaren die hun Nissan LEAF aanprijzen, is Mark Goodier, de eerste eigenaar van een Nissan LEAF in Groot-Brittannië. Hij vertelt: "Als je in een Nissan LEAF rijdt, wil dat zeggen dat je oog hebt voor het milieu, voor schone lucht in onze steden, voor onszelf en voor fietsers, maar ook dat je oog hebt voor de kosten. De Nissan LEAF is absoluut goedkoper in het gebruik. De auto zit vol inventieve innovaties. Hij is voorzien van een multifunctionele display met radio, navigatie en zelfs het beeld van de achteruitrijcamera, zodat de bestuurder achter de auto kan kijken zonder zich te moeten omdraaien".

De actieradius is volgens Goodier dan ook geen punt: "Ook omdat je met de Nissan LEAF anders gaat rijden, je besteedt meer aandacht aan hoe je zo zuinig mogelijk kunt rijden".

Richard Todd, elektrotechnisch ingenieur en eveneens eigenaar van het eerste uur: "Nissan heeft goed nagedacht over hoe je de auto gebruikt. 's Winters bijvoorbeeld log ik een halfuur voor vertrek alvast in en dan laat ik hem opwarmen en de ruiten ontdooien. Dan is hij immers nog verbonden aan het stopcontact en belast ik de accu van de auto niet".