6 juli 2011
 

1975 Online

1975 Online start informatiedienst voor automobilisten

6 juli 2011 | Begin juni is een nieuwe informatiedienst voor automobilisten gelanceerd: 1975 Online. De dienst onderscheidt zich door geen computer, maar vertrouwde telefonistes te gebruiken. Deze raadplegen het Internet om de vragen van de mobiele beller te beantwoorden.

Het idee voor 1975 Online is bij oprichter Martijn van Eesteren ontstaan door ergernis en frustratie over de bestaande informatienummers. "Ik was vaak zakelijk onderweg en belde regelmatig met nummerinformatie, verkeersinformatie en diverse klantenservices. Keuzemenu's, computerstemmen, muziekjes en vooral de mogelijkheid om maar één vorm van informatie te krijgen, zag ik als grote tekortkomingen", aldus Van Eesteren. In zijn omgeving bleken meer zakelijke rijders behoefte te hebben om handsfree op internet te surfen. Hiermee werd de oprichting van 1975 Online een logische stap.

1975 Online

De medewerkers van 1975 Online zijn speciaal getraind om snel en effectief te zoeken op Internet en de wensen van de klant te vertalen naar gerichte informatie. 1975 Online is nu een maand in de lucht. Gebleken is dat de meeste vragen gaan over telefoonnummers, verkeersinformatie en specificaties over producten en diensten. De gesprekken volgen vaak ook direct de actualiteit, iemand vraagt bijvoorbeeld naar de files op de A2 en wil meteen even weten wie vandaag de etappe in de Tour de France heeft gewonnen. Een dergelijke vraag wordt doorgaans in 40 seconden beantwoord.

0900-1975 is bereikbaar op werkdagen van 6.00 tot 21.00 uur, de kosten bedragen € 0,80/ min.

1975 Online
 
Websitewww.1975online.nl
Deel via