28 februari 2011
 

Skoda VisionD

Skoda toont VisionD Concept

28 februari 2011 | Met de designstudie 'VisionD' toont Škoda op de Autosalon van Genève de ontwerprichting van toekomstige modellen. De nieuwe stijl sluit enerzijds aan op de meer dan 110 jaar oude merkhistorie en benadrukt anderzijds met moderne stijlkenmerken dat het merk een nieuwe richting is ingeslagen.

De 'VisionD' grijpt terug op vertrouwde Škoda-designkenmerken en slaat tegelijkertijd een brug naar de toekomst. De twee basiseigenschappen zijn een lange wielbasis en korte carrosserie-overhangen. Beide dragen volgens de ontwerpers bij aan een buitengewoon ruim interieur.

Skoda VisionD

Bovendien zorgt de grote afstand tussen de op de hoeken geplaatste wielen, in combinatie met de dynamische daklijn, voor een vlotte en prominente uitstraling. Het nieuwe, strakkere logo is het vertrekpunt voor alle lijnen. Het logo doorbreekt de horizontale dimensie van de motorkap.

Behalve het nieuwe logo vallen ook de vier koplampen op. Deze zijn als een klaverblad gerangschikt en zorgen voor een vriendelijke, zakelijke en daardoor sympathieke uitstraling. De kenmerkende C-vorm van de achterlichten is een vertrouwd element van elke Škoda. Op de 'VisionD' is dit verlichtingsdesign nog duidelijker aanwezig.

Skoda VisionD
 
Websitewww.skoda.nl
Deel via
 
 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!