28 februari 2011
 

Skoda

Nieuw logo voor Skoda

28 februari 2011 | Škoda staat aan het begin van een nieuwe groeifase. De Tsjechische fabrikant wil in 2018 de verkoopcijfers minstens hebben verdubbeld. De kracht van de onderneming en de prominentere koers komen vanaf nu ook tot uitdrukking in een nieuwe "corporate identity". Zie het als een facelift van de huisstijl, die debuteert op de autosalon van Genève. Vanaf 1 maart 2011 gebruikt de autofabrikant de nieuwe stijl in alle communicatie-uitingen.

Het Škoda-logo met de gevleugelde pijl in het midden oogt strakker en frisser. Ook het nieuwe lettertype "Skoda Pro" past bij de modernisering en merkuitstraling. In advertenties, publicaties en persinformatie en op de bebording bij bijvoorbeeld dealers toont Škoda nu moderner en jonger. De showroominrichting en de aankleding van dealerpanden ondergaan daarom in de toekomst ook een verjongingskuur.

Skoda

Verder is op modellen die vanaf 2012 op de markt komen, een nieuw merklogo terug te vinden. De eerste Škoda met nieuw logo is overigens de designconcept 'VisionD' die in Genève staat.

Jürgen Stackmann, binnen de directie verantwoordelijk voor verkoop en marketing, legt de gedachten achter de huisstijl uit: "Wij willen niet alleen met onze toekomstige modellen, maar ook in de manier waarop wij ons aan de buitenwereld presenteren, duidelijk maken waar we voor staan. Škoda bouwt aantrekkelijke, eerlijke auto's die waar voor hun geld bieden, vol slimme ideeën zitten en aan hoge kwaliteitseisen voldoen. Dat brengt ons corporate design visueel tot uitdrukking. Tegelijkertijd maakt de huisstijl duidelijk dat we een mooie, 110 jaar oude historie hebben, dat we ervoor openstaan om nieuwe wegen in te slaan en dat we ook internationaal een belangrijke partij zijn. Škoda is flink aan het veranderen. Doordacht en stap voor stap, maar onmiskenbaar. Ons nieuwe autodesign en het nieuwe corporate design bewijzen dat. We onderstrepen er onze toekomstplannen mee".

Skoda
 
Websitewww.skoda.nl
Deel via