3 februari 2011
Seat Exeo ST

Seat Exeo ST

CVT automaat voor Seat Exeo

3 februari 2011 | De Seat Exeo diesel is voortaan leverbaar met Multitronic Continu Variabele Transmissie (CVT) met zeven vastomlijnde overbrengingen. Naast het debuut van de nieuwe combinatie dieselmotor-Multitronic CVT heeft de Exeo een nieuw ontworpen achterbank en voorstoelen (achterzijde) gekregen om extra ruimte te verschaffen aan de inzittenden achterin, zonder afbreuk te doen aan het comfort. Tegelijkertijd zijn voor de Exeo nieuwe achterlichtunits met LED-technologie optioneel (i.c.m. bi-xenon koplampen) te bestellen, die de Exeo een modernere uitstraling verlenen.

Het is voor Seat de eerste maal dat de 2.0 TDI met common-rail inspuiting, met een vermogen van 105 kW/143 pk en een koppel van 320 Nm, binnen het modelprogramma wordt gecombineerd met een Multitronic CVT. Deze automaat biedt een alternatief voor de handgeschakelde versnellingsbak. Wanneer voor de 'manual' optie wordt gekozen neemt de CVT zeven vaste overbrengingen aan.

Seat Exeo ST

Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt 5,8 liter per 100 kilometer. De topsnelheid is 208 km/u, terwijl de Exeo 2.0 TDI Multitronic in 9,3 seconden van 0 naar 100 km/u sprint.

De 2.0 TDI common-rail dieselmotor met de Multitronic CVT is in de Seat Exeo en Exeo ST leverbaar in combinatie met de Style en Sport uitrustingsniveaus. Vanaf voorjaar 2011 start Seat Nederland met de levering. Prijzen worden zo spoedig mogelijk bekendgemaakt.

 
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!