31 januari 2011
 

Citroen

eTouch service op groot aantal Citroens

31 januari 2011 | Citroën biedt op een groot aantal auto's eTouch service aan. Dit interactieve systeem zorgt voor meer service en een snellere hulpverlening op momenten dat iedere seconde telt. Daarnaast krijgt men inzicht in het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot en wordt men op de hoogte gehouden van het onderhoud en eventuele reparaties. Deze service is beschikbaar op de Citroën C3, de DS3, de nieuwe C4, de C4 Picasso en de C5.

Bij een noodgeval stuurt men met één druk op de knop een oproep naar de alarmcentrale van Citroën Urgence. In ernstige gevallen, bijvoorbeeld bij een ongeluk of het onwel worden van de bestuurder, kan men met de SOS knop een noodsignaal uitzenden. De alarmcentrale lokaliseert de auto en stuurt direct de benodigde hulpdiensten naar de locatie toe. Mede door deze functie behaalde de Citroën C4 onlangs de EuroNCAP advanced award, waarmee bevestigd wordt dat dit de actieve veiligheid van de inzittenden bevordert.

Bij pech onderweg kan men via de Double Chevron knop de hulpdiensten benaderen en de eerste diagnosegegevens doorgeven alsmede de plek waar men zich bevindt. Naar aanleiding van dit signaal wordt de berijder zo snel mogelijk geholpen.

Citroen

Via het persoonlijke MyCitroën Internet-account blijft de berijder op de hoogte van de aanstaande onderhoudsbeurten en eventuele werkzaamheden die aan de auto moeten worden uitgevoerd.

Via een persoonlijk MyCitroën internetaccount kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van de auto worden gevolgd. Zo kan men de autokosten verminderen en een bijdrage leveren aan de bescherming van het milieu.

Citroen
 
Websitewww.citroen.nl
Deel via