18 oktober 2010
Volkswagen Touran (2010 - 2015)

Volkswagen Touran (2010 - 2015)

VW biedt tijdelijke gezinsuitbreiding aan

18 oktober 2010 | Volkswagen lanceert op maandag 18 oktober een actie waarbij gezinnen kans maken op een tijdelijke gezinsuitbreiding. Via de site Volkswagen.nl/gezinsuitbreiding is het mogelijk om een familieposter te maken met daarop de gewenste gezinsuitbreiding, met keuze uit SpongeBob, Eljero Elia of de vijf bewoners van Het Huis Anubis. De poster is op verschillende formaten af te drukken en dient vervolgens duidelijk zichtbaar te worden opgehangen. Drie gezinnen maken daarmee kans op een potje voetbal met Eljero Elia, een krabburger-baksessie met SpongeBob of een spannende dag met de cast van Het Huis Anubis.

Bij de Volkswagen-actie speelt de nieuwe Touran een centrale rol. Deze MPV biedt plaats aan maximaal zeven personen en dat betekent dat er voor de meeste gezinnen altijd wel plaats is voor een extra gezinslid. En als men de keuze voor dat extra gezinslid aan kinderen overlaat, komt men al snel terecht bij TV-helden. SpongeBob, Eljero Elia en de vijf bewoners van Het Huis Anubis hebben zich bereid getoond om voor even deel uit te maken van de familie met winnende poster.

Volkswagen Touran (2010 - 2015)

De 'aanvraag' voor gezinsuitbreiding is via Volkswagen.nl/gezinsuitbreiding in te dienen. De procedure is als volgt: op de site is het mogelijk aan te geven met welke jeugdheld(en) het gezin zou moeten worden uitgebreid. De geselecteerde held(en) vervullen een prominente rol op de familieposter (met de namen van alle reguliere gezinsleden) die als aanvraagformulier dient. De kleurrijke poster kan op verschillende formaten worden afgedrukt (hoe groter, des te meer hij opvalt) en dient vervolgens goed zichtbaar aan de straatzijde te worden opgehangen om kans te maken op een bijzondere ontmoeting met SpongeBob, Eljero Elia of de cast van Het Huis Anubis.

De Volkswagen-actie wordt op diverse manieren ondersteund. Er zijn verschillende TV-commercials ontwikkeld, waaronder een speciale reclamespot voor jeugdzender Nickelodeon. De actie wordt ook bekend gemaakt via radio, blogs en social media zoals Hyves en Facebook.