30 september 2010
Infiniti M

Infiniti M

Infiniti onthult M35h

30 september 2010 | Infiniti onthult de M35h tijdens de Autosalon van Parijs. Infiniti, de jongste Japanse fabrikant van luxe automobielen, benut de tweejaarlijkse autotentoonstelling in Parijs om zijn eerste hybrideauto te tonen en de technische details vrij te geven. Vanaf voorjaar 2011 start de verkoop van de M35h in Europa. Samen met de M37 met benzinemotor en de M30d met dieselmotor vormt hij een uniek drietal in het executive-segment. De prijzen en uitvoeringen worden volgend jaar bekendgemaakt.

De Infiniti M35h is een grote (4945 mm lange) vierdeurs sedan met vijf zitplaatsen en een gestroomlijnde carrosserie met klassiek lange voorzijde en een korte achterzijde. De M35h wordt leverbaar in luxueuze basisuitvoering en GT-varianten, met de GT Premium als absoluut topmodel.

Infiniti M

De sleutel tot de grootse en groene prestaties van de M35h is een aandrijflijn met een V6-benzinemotor en een elektromotor. Deze elektromotor maakt het mogelijk gedurende langere perioden en bij hogere snelheden volledig elektrisch te rijden. De M35h kan op de snelweg volledig elektrisch aangedreven rijden met een constante snelheid van 80 km/u. De regeneratiestand (zonder de motor) werkt zelfs tot een snelheid van 140 km/u. In langzaam verkeer is de M35h in staat om zich (tot een afstand van maximaal 2 kilometer) geruisloos en uitstootvrij voort te bewegen op alleen elektriciteit.

De 3,5-liter V6-benzinemotor levert een maximumvermogen van 225 kW (306 pk) en heeft een koppel van 350 Nm bij 5.000 tpm. De elektromotor levert 50 kW (68 pk) en een groot koppel vanaf 0 toeren met een top van 270 Nm bij 1.000 tpm. Dynamische prestaties zijn daarom gegarandeerd, vanaf stilstand. Zowel de V6-benzinemotor als de elektromotor drijft de achterwielen aan via de automatische zeventrapstransmissie.

Infiniti M

Een nieuwe elektrisch/hydraulische stuurbekrachtiging spaart nog eens 2 procent brandstof. De elektromotor en het lithium-ion-accupakket beperken de gewichtstoename ten opzichte van de M37 tot slechts 120 kg. Het accupakket is onder de vloer van de kofferruimte weggewerkt.