29 september 2010
 

Chevrolet

Chevrolet doneert 100 auto's aan SOS Kinderdorpen

29 september 2010 | Tijdens Chevrolet's Fashion Catwalk evenement in Parijs hebben Chevrolet Europe en SOS Kinderdorpen vandaag de start bekendgemaakt van een Europees partnerschap dat erop is gericht om de mobiliteit te bevorderen van de kinderen die aan de zorgen van SOS Kinderdorpen zijn toevertrouwd, en van de medewerkers. SOS Kinderdorpen voorziet in een thuis voor weeskinderen en kinderen die in de steek zijn gelaten. Om dit partnerschap in 2011 te lanceren, en om het honderdjarige bestaan van Chevrolet te vieren, zal Chevrolet honderd verjaardagscadeaus geven aan SOS in de vorm van honderd Chevrolet personenauto's.

"Het ter beschikking stellen van auto's is de meest voor de hand liggende manier voor ons om als autofabrikant SOS te helpen. Wij hopen dat de auto's het dagelijkse leven van de kinderen en hun verzorgers kunnen verbeteren", zei Wayne Brannon, President van Chevrolet Europe. "We zijn er trots op een onafhankelijke organisatie te kunnen ondersteunen van het statuur, de inzet en de toewijding zoals SOS die demonstreert in zowel hun dagelijks werk als bij hun hulpprogramma's".

Het 'Wheels for Kids' programma zal de mobiliteit van de kinderen en hun SOS-moeders vergroten, evenals de mogelijkheid van de sociale werkers van SOS die werkzaam zijn in de gezinsversterkende programma's, om in nood verkerende gezinnen thuis te bezoeken.

Chevrolet

"Van de kleine stadsauto tot de zevenzitters, auto's van Chevrolet zullen zeer worden gewaardeerd voor allerlei toepassingen", zei Richard Pichler, Secretary-General van SOS Kinderdorpen. "De SOS-moeders moeten mobiel zijn net zoals dat voor andere ouders geldt. Ze zien zich voor dezelfde uitdagingen geplaatst als die van een groot gezin. In onze Family Strengthening Programma's gaan onze maatschappelijk werkers de arme wijken in om gezinnen te helpen voor zichzelf en voor hun kinderen te zorgen. Vaak liggen deze buurten afgelegen en moeilijk bereikbaar met openbaar vervoer. De mobiliteit van al onze medewerkers is echt cruciaal voor ons om kinderen te kunnen helpen", legde Pichler uit.

In een vervolgstadium is het de bedoeling om alle Chevrolet-dealers en geïnteresseerde klanten bij het programma te betrekken. De mogelijkheden van het servicen van de auto's of van specifieke opleidingen via Chevrolet-dealers alsmede participatieprogramma's worden momenteel ontwikkeld. Tijdens het Chevrolet Fashion Catwalk event werd ook aangekondigd dat een zeer speciale jurk, voor Chevrolet ontworpen door de bekende Franse haute couture modeontwerper Frank Sorbier, in 2011 zal worden geveild – in het jaar van het honderdjarige bestaan van Chevrolet – waarbij de opbrengst ten goede zal komen aan SOS Kinderdorpen Frankrijk.

Chevrolet
 
Websitewww.chevrolet.nl
Deel via