Mazda 2 (2003 - 2007)

Autobedrijf G. Braber B.V.

Mazda-dealer

 
Autobedrijf G. Braber B.V.
Dwarsweg 20
6716 BJ    Ede
tel.: 0318 - 616047
fax: 0318 - 650219
info@autobraber.nl

Ook dealer van Mitsubishi, Daihatsu, Kia

  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!

Ervaringen van klanten

  

, datum: 21 november 2016

Ervaring met verkoop: Heb de auto via mijn eigen garage bij Braber op laten halen.


AutoMazda CX-5

Verkoop8
Service8
  
  

, datum: 24 december 2015

Ervaring met verkoop: Ruim 15 jaar tevreden klant geweest, maar het bedrijf heeft zijn glans verloren. De kwaliteit van Braber was in mijn optiek altijd dat het een familiebedrijf was dat klanttevredenheid hoog in het vaandel had staan, maar het lijkt erop dat het bedrijf dusdanig is gegroeid, dat ze dit niet meer waar kunnen maken. Afgelopen zomer wezen informeren naar een andere auto. Met een verkoper om de tafel gezeten en een zoekopdrachtâ gegeven. Men zou ermee aan de slag gaan, maar niets meer van Braber vernomen. Enkele maanden later zelf op een zaterdag weer bij het bedrijf langsgegaan omdat we op internet een interessante Mazda 6 bij Braber zagen staan. Eerst een proefrit gemaakt in een Mazda 3, die we tijdens ons eerdere bezoek 3 maanden terug al even vluchtig hadden bekeken. De conditie van de auto (veel krasjes, bevuild interieur) viel ons erg tegen. Toen we dit terugkoppelden bij terugkomst, kregen we te horen dat dit kwam omdat ze de auto pas 1,5 dag op voorraad hadden en dus nog geen tijd hadden gehad om deze op te poetsen. Direct laten weten dat dit niet correct was. Vervolgens een proefrit gemaakt in de Mazda 6. Van de proefrit werden we erg enthousiast en we hadden serieuze interesse. Op onze vraag wat men voor onze huidige auto (Mazda Premacy, bij Braber gekocht en onderhouden) als inruilprijs in gedachten had, kregen we geen antwoord. De verkoper wilde weten wat we zelf in gedachten hadden. Als openingsbod een prijs genoemd die nog geen 1900,- euro van de verkoopprijs aflag. De verkoper gaf aan dat we nog te ver uit elkaar lagen, maar deed geen tegenbod. In hetzelfde verkoopgesprek werd de auto aan een telefonische klant toegezegd. Een vervelende ervaring, waar ik de maandag erop telefonisch contact met de eigenaar van het bedrijf over heb opgenomen. Hij erkende dat er het een en ander fout was gegaan en vroeg de kans dit te herstellen, hij wilde op zoek gaan naar een auto die aan onze wensen voldeed. Hier zijn we mee akkoord gegaan en enkele dagen zaten we om de tafel voor een andere Mazda 6. Deze zou, op 4 pk na, identiek zijn als de Mazda waar we een bod op hadden uitgebracht. Al snel waren we het eens over de prijs en hebben we de handen geschud. De eigenaar bood zijn excuses aan voor de gang van zaken en garandeerde ons een perfecte auto af te leveren. Hij zou de aflevering zelf verzorgen om te voorkomen dat er nog meer dingen fout zouden gaan in het proces. Op de afgesproken zaterdag van aflevering was de eigenaar, i.t.t. de afspraak, zelf niet aanwezig. Uiteindelijk kwam de eigenaar toch nog opdagen, we zaten op dat moment al in de auto. Ons plezier met de Mazda 6 was van korte duur; op de snelweg hield de auto flink in en hij reed erg schokkerig. Wij hebben direct naar Braber gebeld, we moesten maar even terugkomen. Omdat men niet wist wat het zou kunnen zijn, zijn we uiteindelijk met een leenauto op weg gestuurd. Omdat dit niet een opzichzelfstaand incident was maar de zoveelste in een reeks van misstappen, was ons vertrouwen in de auto, maar vooral in het autobedrijf, tot een dieptepunt gedaald. Wij hebben dan ook dezelfde dag nog telefonisch contact opgenomen met de eigenaar en ons ongenoegen geuit; wij hebben aangegeven dat wij geen goed gevoel hadden bij de hele transactie en dat deze wat ons betreft ongedaan gemaakt kon worden. De eigenaar sprak van overmacht en vond onze reactie overtrokken, hij noemde deze zelfs dramatisch. Hij gaf aan dat wij het maar even over het weekend heen moesten tillen en dat hij maandagochtend zou bellen m.b.t. de oplossing. We zouden om 8.00 als eerste aan de beurt zijn. Onze frustratie en teleurstelling werden dat weekend echter nog groter. Wij kwamen er namelijk achter dat de Mazda 6 die wij gekocht hadden, op veel meer punten afweek ten opzichten van de uitvoering van de Mazda 6 waarin we in eerste instantie interesse in hadden dan de eigenaar ons aangegeven had. Niet alleen ontbraken er diverse opties zoals de parkeersensoren en elektrisch inklapbare buitenspiegels, ook was het verschil in vermogen bleek veel groter dan de eerder aangegeven 4 pk

Ervaring met onderhoud: Eerdere ervaringen op het gebied van onderhoud waren altijd prima. Echter, o.b.v. het gehele verkoop- en afleverproces zoals hierboven beschreven, moet er een wonder gebeuren wil ik hier nog een auto in onderhoud aanbieden.


AutoMazda 6

Verkoop2
Service2
  
  

, datum: 12 december 2014

Ervaring met onderhoud: Nog geen ervaringen met deze Auto, wel met de KIA, een heel goede garage.


AutoMazda CX-5

Verkoop8
Service8